Genel Bilgi
Kod | BBP405 |
Ad | Turunçgiller I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgillerin endüstrisini tanımaya yönelik olarak ekonomik önemi değerlendirmek; dünyadaki ve Akdeniz ülkelerindeki üretim ve ihracat olanaklarını açıklamak; cins tür ve çeşitleri teşhis etmek.
Dersin İçeriği
Turunçgillerin endüstrisini tanımaya yönelik olarak ekonomik önemi; dünyadaki ve Akdeniz ülkelerindeki üretim ve ihracat olanakları; cins, tür ve çeşitlerin teşhis edilmesi ve özelliklerinin tanımlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Slayt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgillerin dünyada ve Türkiyedeki ekonomik önemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Turunçgillerin dünyada ve Türkiyedeki yetiştiği bölge ve illeri sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Turunçgillerin anavatanı ve tarihçesini tartışır. |
ÖÇ04 | Turunçgilleri sistematikteki yerlerine göre sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Turunçgil tür ve çeşitlerini özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Turunçgilleri tür ve çeşit bazında teşhis eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turunçgillerin anavatanı, tarihçesi ve coğrafik dağılımı | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Turunçgil meyvelerinin kullanım alanları ve önemli özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Turunçgillerin dünyadaki üretimi, ihracatı ve ekonomik önemi | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Türkiyenin turunçgil üretim ve ihracatı -Dünya ve Akdeniz Ülkeleri arasındaki yeri ve önemi | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Turunçgillerin sistematikteki yerleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Turunçgiller içerisindeki önemli 6 cins ve bu cinslerin özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Turunçgiller içerisindeki diğer cinsler ve bu cinslerin özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Portakalların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mandarinlerin gruplandırılması | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mandarinlerin önemli çeşitleri ve özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Mandarinlerin gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Limonların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Altıntopların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri -Turunç, Ağaç kavunu, Laym türlerinin gruplandırılması ve önemli çeşitlerin özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Turunçgillerde kullanılan anaçlar, özellikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |