Genel Bilgi
Kod | BBP401 |
Ad | Yumuşak Çekirdekli Meyveler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ilıman ve ve subtropik iklim bölgelerinde yumuşak çekirdekli meyve yetiştiriciliğini tanımlar
Dersin İçeriği
Yumuşak çekirdekli meyvelerin sistematiği, yayılış alanları, yetiştiriciliği sınırlandıran faktörler, üretim, ihracatı ve meyve çeşitleri özelliklerini tanımlar. Tropik ve subtropik bölgelerde yumuşak çekirdekli meyve yetiştiriciliği, anaçları, dikim sistemleri ve kültürel işlemlerin önemini açıklar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik yayınlar
Notlar
İnternet kaynaklı akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yumuşak çekirdekli meyvelerin ılıman ve subtropik iklim koşullarında yetiştiriciliğinin önemini açıklar |
ÖÇ02 | Yumuşak çekirdekli meyve yetiştiriciliğinde kullanılan anaç ve çeşitleri tanır |
ÖÇ03 | Yumuşak çekirdekli meyve yetiştiriciliğinde kullanılan budama sistemlerinin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Yumuşak çekirdekli meyvelerin ülkemiz ve dünya piyasalarındaki durumunu hakkında benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi ve dersin içeriğinin anlatılması | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Yumuşak çekirdekli meyvelerin sistematiği, yayılış alanları, yetiştiriciliği sınırlandıran faktörler | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Türkiye yumuşak çekirdekli meyve üretimi ihracatı, dünya pazarındaki yeri | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Yumuşak çekirdekli meyve çeşitlerinin pomolojik özellikleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Subtropik bölgelerde yumuşak çekirdekli meyve yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ilıman iklim bölgelerinde yumuşak çekirdekli meyve yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Elma anaçları | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sımav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Armut anaçları | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Elmalarda dikim sistemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Armutlarda dikim sistemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Farklı anaçlara aşılı elmalarda uygulanacak budama sistemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Farklı anaçlara aşılı armutlarda uygulanacak budama sistemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yeni armut çeşitlerinin tanıtılması | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Yeni elma çeşitlerinin tanıtılması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |