Genel Bilgi
Kod | BBP439 |
Ad | Tarım İletişimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım İletişiminde Temel İlkeler
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencileri tarımsal bilgilerin geliştirilmesi, üretimi ve iletimi için gazetecilik, iletişim ve yayıncılık ilkelerini öğrenmeye hazırlar. Sınıf, öğrencilere temel gazetecilik, yayıncılık, film/video ve iletişim tekniklerini öğretir; tarımsal izleyiciler için teknik olarak uzmanlaşmış bilgi ürünlerinin üretimi; ve tarım konularını etkili yollarla geliştirmek ve iletmek için gerekli olan tarım bilimleri ve iş operasyonlarının ilkeleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Copeland, O. B. (1970) “Public Relations Goal—Telling How Agricultural Progress Benefits All,” Journal of Applied Communications: Vol. 53: Iss. 3. https://doi.org/10.4148/1051-0834.2104 Corder, J., & Irlbeck, E. (2018). “Agricultural communications skills, abilities and knowledge desired by employers compared to current curriculum: A literary review.” Journal of Agricultural Education, 59(4), 177-193. https://doi.org/10.5032/jae.2018.04177
Notlar
Perrett, H. E. (1982). Using communication in support in projects: The World Bank experience (World Bank Staff Working Papers No. 551). Washington, DC: The World Bank. Reisner, A. (1990). An overview of agricultural communications programs and curricula. Journal of Applied Communications, 74(1), 8-17.Elpeze Ergeç, N. (2022). Tarım iletişim dersi; lisans müfredatı geliştirme önerisi. Journal of Social and Humanities Sciences Research,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım İletişiminin Temel İlkelerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Tarım kaynaklarının toplumsal etkileri ve bunun kalkınmaya etkisinin önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Tarımın küresel etkilerinin farkına varır. |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir çevre ve yaşama ilgi gösterir. |
ÖÇ05 | Biyosistem üzerinde etkilerinin farkına varır. |
ÖÇ06 | Tarımsal ve kırsal kalkınma programları için iletişim süreci ve iletişim stratejilerinin önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimde Temel İlkeler | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İletişim becerilerinde İlkeler, tanımlar, boyutlar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İletişimin yapılandırılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İLETİŞİMDE YENİLİKLER VE TEKNOLOJİ | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | izleyci ve paydaş analizleri ve iletişim araçları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | İletişim gelişiminde yenilikler | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim Stratejilerinin tasarımı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İletişim Stratejilerinin tasarımı ve yapımı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | İletişim Eylem Planı • Prototipler ve ön test iletişim materyalleri • İletişim faaliyetlerinin uygulanmasına yönelik yaklaşımlar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | • İletişim stratejilerinin İzleme ve Değerlendirmesine yönelik yaklaşımlar • İletişim Sonuçlarına İlişkin Kanıtları Değerlendirme | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İletişim stratejilerinin geliştirilmesine ilişkin vaka çalışmaları • Başarı faktörleri ve alınan dersler • Öğrenci deneyimleri | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci örnek çalışmaların sunumu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Öğrenci örnek çalışma sunum2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |