Genel Bilgi
Kod | BBP416 |
Ad | Uygulamalı Sera Sebzeciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Seralarda tozlanma ve döllenmeye yardım yöntemlerini tanımlar. Seralarda gübreleme yapar. Seralarda budama yapar. Seralarda uygun sulama tekniklerini tanımlar. Sera yetiştiriciliğinde her tür için uygun çeşitleri seçer. Seralarda her tür için uygun ekim-dikim mesafelerini tanımlar.
Dersin İçeriği
Seralarda tozlanma ve döllenmeye yardım yöntemlerini tanımlar. Hangi yöntemin hangi sera sebze türünde, hangi koşullarda uygun olduğunu tanımlar. Seralarda gübreleme yapar. Gübreleri ve özelliklerini, gübreleme yöntemlerini tanımlar. Sera sebzelerinde besin elementi noksanlıklarını ve fazlalıklarını tanımlar. Sera yetiştiriciliğinde her tür için uygun çeşitleri seçer. Çeşit seçiminde dikkat edilecek hususları tanımlar. Seralarda her tür için uygun ekim-dikim mesafelerini tanımlar. Seralarda uygun sulama tekniklerini tanımlar. Sulama yöntemlerini karşılaştırmalı değerlendirir hangi durumda hangi sulama tekniğinin kullanılacağını seçer. Seralarda drenajın neden gerekli olduğunu ve nasıl yapılacağını tanımlar. Seralarda gynoik hıyar çeşitlerinin seçimi, bazı durumlarda aşılı fide kullanımının gerekliliği gibi sera yetiştiriciliğinde özel bazı durumları bilir ve uygular.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Konu ile ilgili kitaplardan hazırlanmış sunumlar
Notlar
Örtüaltı Sebzeciliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seralarda tozlanma ve döllenmeye yardım yöntemlerini tanımlar. Hangi yöntemin hangi sera sebze türünde, hangi koşullarda uygun olduğunu tanımlar. |
ÖÇ02 | Seralarda gübreleme yapar. Gübreleri ve özelliklerini, gübreleme yöntemlerini tanımlar. Sera sebzelerinde besin elementi noksanlıklarını ve fazlalıklarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Sera yetiştiriciliğinde her tür için uygun çeşitleri seçer. Çeşit seçiminde dikkat edilecek hususları tanımlar. Seralarda her tür için uygun ekim-dikim mesafelerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Seralarda uygun sulama tekniklerini tanımlar. Sulama yöntemlerini karşılatırmalı değerlendirir hangi durumda hangi sulama tekniğinin kullanılacağını seçer. Seralarda drenajın neden gerekli olduğunu ve nasıl yapılacağını tanımlar. |
ÖÇ05 | Seralarda gynoik hıyar çeşitlerinin seçimi, bazı durumlarda aşılı fide kullanımının gerekliliği gibi sera yetiştiriciliğinde özel bazı durumları bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seralarda tozlanma ve döllenmeye yardım yöntemleri-Arı kullanımı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Seralarda tozlanma ve döllenmeye yardım yöntemleri-bitkilerin sallanması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seralarda tozlanma ve döllenmeye yardım yöntemleri-hormon kullanımı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seralarda gübreleme-Gübrelerin özellikleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seralarda gübreleme-Fertigasyon nedir ve nasıl uygulanır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seralarda gübreleme- besin elementi noksanıkları ve fazlalıkları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Seralarda budama-Dikkat edilecek husular | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Verilen ders notu ve sunularla kitaplardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Seralarda budama- Solanaceae familyası | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Seralarda budama- Cucurbitaceae familyası | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Seralarda sulama-karşılaştırmalı farklı yöntemler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Seralarda sulama- su ihtiyacının belirlenmesi yöntemleri, drenaj nedir ve nasıl yapılır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seralarda çeşit seçimi-dikkat edilecek noktalar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Seralarda her tür için uygun ekim-dikim mesafelerini belirleme | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Seralarda gynoik hıyar çeşitlerinin seçimi, bazı durumlarda aşılı fide kullanımının gerekliliği gibi sera yetiştiriciliğinde özel bazı durumlar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen ders notu ve sunularla kitaplardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen ders notu ve sunularla kitaplardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |