Genel Bilgi
Kod | YLBBS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İLKNUR SOLMAZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL INCESU (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SALİH KAFKAS (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SEVİL CANTÜRK (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır. |
ÖÇ04 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Seminer konusunun belirlenmesi III | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması III | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Ara sınav | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık III | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer sunumu hazırlığı I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer sunumu hazırlığı II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer sunumu hazırlığı III | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |