BB0070 Ilıman İklim Meyveciliğinde Yeni Fırsatlar

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0070
Ad Ilıman İklim Meyveciliğinde Yeni Fırsatlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Ilıman iklim koşuluna uygun bazı türler hakkında yeni fırsatların tanımlanarak, öneminin açıklanması

Dersin İçeriği

Ülkemizin Meyveciliğindeki (Çilek, Kayısı, Kiraz, Elma, Armut ve Ayva özelinde) mevcut durum, genetik kaynak potansiyelimiz, iklim ve jeopolitik konum kaynaklı fırsatlarımız yanında ürünlerimizin değerlendirme olanakları tartışır. Bunula birlikte çeşit ve anaç ıslahındaki fırsatlar, sağlıklı meyve yetiştiricilik olanakları, sanayiye yönelik çeşit ıslahı gibi konuların önemini açıklar

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Geçmiş yıllarda yapılan çalışmalardan hazırlanmış ders notu kullanılacaktır

Notlar

Konuyla İlgili Güncel Makaleler kullanılacaktır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizin ılıman iklim meyve yetiştiriciliğindeki durumunu tanımlar
ÖÇ02 İklim değişikliğinin getireceği fırsatların önemini açıklar
ÖÇ03 Tarımdaki yeni teknolojilerin ılıman iklim meyve türlerindeki kullanımını listeler
ÖÇ04 Mevcut genetik kaynaklar hakkında bilgi sahibi olması yanında bunların ıslahta kullanılması hakkında örneklendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ülkemizin Meyvecilikteki Durumu It is expected that the student is knowledgeable about the subjects of the course. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Değişen İklim Koşullarından Kaynaklı Fırsatlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mevcut Teknolojileri Kullanarak Yeni Üretim Alanlarının Açılması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ülkemizin Jeopolitik Konumundan Kaynaklı Yapılabilecekler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Meyvelerde Taze Tüketim Dışında Yeni Kullanım Alanlarının İrdelenmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Meyve Taşınmasında Yeni Teknolojilerin Kullanımına Bağlı Olarak Yeni Pazarların İrdelenmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mevcut Genetik Kaynak Potansiyelimiz ve Bunun Kullanımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Bölgesel Koşullara Uygun Çeşit ve Anaç Islahındaki Fırsatlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Biyolojik Mücadele Yöntemlerin Meyve Yetiştiriciliğine Entegrasyonu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yeni Tarım Teknolojileri ile Yıl Boyu Üretim Sonucunda Sezonu Genişletmek Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sanayiye Yönelik Yetiştiricilik ve Uygun Çeşit Islahı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Islah Süresine Kısaltmaya Yönelik Yöntemler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genel Durum ve Akdeniz Bölgesi İçin Öneriler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönem boyunca işlenen konular ile ilgili Ülkemiz sorunları ve çözüm önerileri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yıl sonu sınavı Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yıl sonu sınavı Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 06:45