Genel Bilgi
Kod | BB021 |
Ad | Bağcılıkta Araştırma Organizasyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar ve bunların yaptığı araştırmaları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar, araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler, bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar, bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular. Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar, Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri, bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar. Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çelik, S., 1998. Bağcılık (Ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s.
Notlar
Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi:1, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konularını anlatır. |
ÖÇ02 | Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantıları ve öne çıkan konuları açıklar. |
ÖÇ03 | Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşları tanır. |
ÖÇ04 | Araştırma projelerinin hazırlanmasında dikkate alınan temel esasları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye bağcılığında öncelikli araştırma konuları | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bağcılık alanındaki araştırma raporları | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bağcılık araştırmalarının yer aldığı yayınlar | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Önemli bilimsel toplantılar | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Projelerin hazırlanması | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje sunumu | Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |