Genel Bilgi
Kod | HMS133 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Çiçek EDİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle öğrencilerin girişimciliğin temelleri ile tanışması ve girişimcilik öz yeterliliklerinin olumlu yönde etkilenmesi amaçlanmaktadır. Girişimcilik eğitimi ile kariyer yolculuklarında girişimciliği nasıl kullanabilecekleri konusunda bakış açılarının oluşması hedeflenmektedir. Aynı zamanda finans planlama, iş fikri geliştirme, yönetim planı oluşturma gibi konularda fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin odağı girişimciliğin temelleridir. Öğrenciler girişimcinin özelliklerini, girişimcilik süreçlerini, uygulamalarını, iş planı kavramını, iş planının temel ögelerini bilir. Girişimcilik kültürü hakkında fikir sahibi olur ve girişimcilik için gereken bakış açısı, tutum ve becerileri edinir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yalın Yeni Girişim, Eric Ries İş Modeli üretimi, Yves Pigneur, Alexander Osterwalder Çizginin Dışındakiler, Malcom Gladwel
Notlar
Google akademik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnovasyonu tanımlar ve önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Girişimciliği tanımlar ve önemini açıklar. |
ÖÇ03 | İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları açıklar. |
ÖÇ04 | Türkiyede ve dünyada sağlık sektörüne özgü inovasyon çalışma konuları ile ilgili uygulamaları/programları takip eder. |
ÖÇ05 | Hemşirelikte inovasyon ile ilgili uygulamaları takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve girişimcilik türleri kavramları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Başarılı girişimcinin özellikleri | Literatürde yer alan girişimciler belirlenip notlar alma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Altı Şapka, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Girişimcilikte etik | Etiğe dair ilkelerin tekrar gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Altı Şapka |
4 | Türkiye'de girişimcilik, girişim finansmanı | popüler girişimcilik hareketleri araştırılıp notlar alınır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fikir oluşturma ve geliştirme stratejileri | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | İş fikrinden iş planına geçiş | Ders notlarına çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | İş planı kavramı | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Genel tarama şeklinde işlenen konular taranır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hemşirelikte girişimcilik ve inovasyon | Girişimcilikle ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Hemşirelikte girişimcilik 1 | Girişimciliğe dair son yapılan çalışmalar taranır notlar çıkarılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
11 | Hemşirelikte girişimcilik 2 | Ders notları gözden geçirilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Altı Şapka |
12 | Hemşirelikte girişimcilik örnekleri 1 | pubmed | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hemşirelikte girişimcilik örnekleri 2 | Pubmed | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hemşirelikte inovasyon örnekleri 1 | pubmed | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Hemşirelikte inovasyon örnekleri 2 | pubmed | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları tekrardan gözden geçirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları tekrar gözden geçirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |