HMS133 Girişimcilik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS133
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersle öğrencilerin girişimciliğin temelleri ile tanışması ve girişimcilik öz yeterliliklerinin olumlu yönde etkilenmesi amaçlanmaktadır. Girişimcilik eğitimi ile kariyer yolculuklarında girişimciliği nasıl kullanabilecekleri konusunda bakış açılarının oluşması hedeflenmektedir. Aynı zamanda finans planlama, iş fikri geliştirme, yönetim planı oluşturma gibi konularda fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin odağı girişimciliğin temelleridir. Öğrenciler girişimcinin özelliklerini, girişimcilik süreçlerini, uygulamalarını, iş planı kavramını, iş planının temel ögelerini bilir. Girişimcilik kültürü hakkında fikir sahibi olur ve girişimcilik için gereken bakış açısı, tutum ve becerileri edinir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yalın Yeni Girişim, Eric Ries İş Modeli üretimi, Yves Pigneur, Alexander Osterwalder Çizginin Dışındakiler, Malcom Gladwel

Notlar

Google akademik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnovasyonu tanımlar ve önemini açıklar.
ÖÇ02 Girişimciliği tanımlar ve önemini açıklar.
ÖÇ03 İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları açıklar.
ÖÇ04 Türkiyede ve dünyada sağlık sektörüne özgü inovasyon çalışma konuları ile ilgili uygulamaları/programları takip eder.
ÖÇ05 Hemşirelikte inovasyon ile ilgili uygulamaları takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Girişimcilik ve girişimcilik türleri kavramları Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
2 Başarılı girişimcinin özellikleri Literatürde yer alan girişimciler belirlenip notlar alma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Altı Şapka, Anlatım, Soru-Cevap
3 Girişimcilikte etik Etiğe dair ilkelerin tekrar gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Altı Şapka
4 Türkiye'de girişimcilik, girişim finansmanı popüler girişimcilik hareketleri araştırılıp notlar alınır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Fikir oluşturma ve geliştirme stratejileri Ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 İş fikrinden iş planına geçiş Ders notlarına çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 İş planı kavramı Ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Genel tarama şeklinde işlenen konular taranır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hemşirelikte girişimcilik ve inovasyon Girişimcilikle ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Hemşirelikte girişimcilik 1 Girişimciliğe dair son yapılan çalışmalar taranır notlar çıkarılır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
11 Hemşirelikte girişimcilik 2 Ders notları gözden geçirilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Altı Şapka
12 Hemşirelikte girişimcilik örnekleri 1 pubmed Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Hemşirelikte girişimcilik örnekleri 2 Pubmed Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Hemşirelikte inovasyon örnekleri 1 pubmed Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Hemşirelikte inovasyon örnekleri 2 pubmed Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları tekrardan gözden geçirilir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları tekrar gözden geçirilir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 3 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:35