HML114 Beslenme

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML114
Ad Beslenme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ebru MELEKOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Ebru MELEKOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini öğreterek beslenme, sağlık etkileşimini bilen ve bu bilgilerini pratiğe aktaran hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Beslenmenin temel bilgisi, Beslenme sağlık etkileşimi, Özel durumlarda beslenme, Bebek, çocuk beslenmesi, Besin ögeleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baysal A. (2021). Beslenme. Hatipoğlu yayınevi

Notlar

Uluslararası Beslenme ve Diyet Dergileri (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J ClinNutr vb.)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beslenmenin sağlık açısından önemini bilir
ÖÇ02 Besinlerin enerji değerlerinin saptanmasını; vücuttaki enerji harcamasını ve ölçüm yöntemlerini öğrenir; enerji dengesinin sağlanarak vücut ağırlığının dengede tutulmasını bilir.
ÖÇ03 Gebe,emzikli kadın;bebek,çocuk beslenmesinin özelliklerini bilir.
ÖÇ04 Özel durumlarda beslenme özelliklerini bilir.
ÖÇ05 Beslenme, sağlık etkileşimini bilir ve bu bilgilerini pratiğe aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 BESLENMENİN ÖNEMİ; BESLENME ,SAĞLIK İLİŞKİSİ Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 KARBONHİDRATLAR Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 YAĞLAR Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 PROTEİNLER Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 BESİNLERİN ENERJİ DEĞERİ Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 ENERJİ HARCANMASININ SAPTANMASI VE BİREYLERİN ENERJİ GEREKSİNİMLERİNİN HESAPLANMASI Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 SUYUN BESLENMEDEKİ ÖNEMİ Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ELEKTROLİT MİNERALLER (SODYUM, POTASYUM, KLOR) VE KALSİYUM, FOSFOR) Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 MAGNEZYUM, DEMİR, BAKIR, İYOT, FLORİD, ÇİNKO, MANGANEZ, KROM, MOLİBDEN, KÜKÜRT, KOBALT, SELENYUM;AĞIR METALLER VE TOKSİK ETKİLERİ Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 A,D,E,K VİTAMİNLERİ Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 TİAMİN, RİBOFLAVİN, NİASİN, ,VİTAMİN B6, FOLİK ASİT, VİTAMİN B12, PANTOTENİK ASİT, BİOTİN Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 GEBELİKTE VE EMZİKLİLİKTE BESLENME Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 BEBEK VE ÇOCUK BESLENMESİ Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 ÖZEL DURUMLARDA BESLENME Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 03:39