Genel Bilgi
Kod | P103 |
Ad | Çizim ve Grafik Anlatım Tekn. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik ve serbest el çizimlerini öğrenmek. Projelerde üçüncü boyutu görebilme yetisi kazanarak perspektif çizme tekniğinin öğrenmek.
Dersin İçeriği
Çizim araç ve gereçlerinin kullanımı, çizgi tanımı ve özellikleri, ölçek kavramı, yazı teknikleri, doğrularla ilgili geometrik çizimler, açılarla ilgili geometrik çizimler, çokgen çizimleri, daire ve yaylarla ilgili geometrik çizimler, çember ve iz düşüm çeşitleri ve yöntemleri, görünüşler, kesit alma, ölçülendirme ilkelerinin öğretilmesi. Perspektifle ilgili bilgilerin verilmesi. Perspektif tiplerinin öğretilmesi. perspektif çizimini kolaylaştırıcı işlemlerin anlatılması, ölçü ve esas nokta yöntemine göre perspektif çizimini öğrenme. Perspektiflerde gölge çizimini öğrenme ve proje perspektiflerini çizme.
Dersin Ön Koşulu
bulunmamaktadır
Kaynaklar
Uzun, G. 1994. Çizim Tekniği. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Gene yayın No:95. Ders Kitapları Yayın No 8 Adana.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizim araç ve gereçlerini öğrenir. Teknik ve serbest el çizimi tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Objelerin izdüşümünü almayı, görünüşlerini çizmeyi, kesit almayı, ölçülendirmeyi ve ölçek kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Yazı teknikleri, insan figürleri, ağaç figürlerini çizmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Serbest el ile perspektif çizmeyi öğrenir |
ÖÇ05 | Projelerde üçüncü boyutu görebilme yetisi kazanır |
ÖÇ06 | Perspektif çizme tekniğini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizim malzemelerinin, Çizim kalem ve kağıtlarının tanıtılması. Cetvel, gönye, kalem, pergel, şablon, pistole, rapido kalem tanıtımı kullanımı. | ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Çizgi elemanları, çizgi tiplerinin teknik ve serbest el çizimi,T cetveli ve gönye yardımıyla paralel doğruları çizme,Teknik yazı ve rakam genel bilgisi. | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Açılarla,Çember ve teğet doğrularla ilgili geometrik çizimler, | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Yaylarla teğet birleştirme çizimleri, oval çizimleri, elips çizimi | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Ölçek genel bilgi, tanım ve önemi.Grafiksel anlatım teknikleri ve çizimi. | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Ağaç görünüş çizimleri İnsan, otomobil görünüş çizimleri. | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | izdüşümün anlatılması ve izdüşüm çizimler | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 5 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İzdüşümün anlatılması ve izdüşüm çizimler 2 | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | İzdüşüm çizimler | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | perspektif tiplerinin anlatılması ve paralel perspektiflerin çizilmesi | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Cisimlerin aksonometrik, izometrik, perspektiflerinin çizimi.kesit alma tekniklerinin öğretilmesi ve çizimleri. | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Cisimlerin dimetrik perspektiflerinin çizimi. | Anlatılan konulara çalışmak ve dimetrik perspektik çizimler yapmak 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Cisimlerin perspektiflerinin çizimi. | Anlatılan konulara çalışmak ve perpektif çizimler yapmak 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenilen yöntemlere göre alan perspektifi çizmek | Anlatılan konulara çalışmak ve örnek çizimler yapmak 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
AKTS | 4 AKTS |