P176 Temel Tasarım 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P176
Ad Temel Tasarım 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tasarımın temel ilke, kavram ve yöntemlerini kavraması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasarımda temel kavram ve kuramlar, tasarım ögeleri; nokta, çizgi, yön, ölçü, biçim, değer, doku, renk, görsel algı; mekan-form ve geometri uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Ders sunumlarının öğrenciler ile paylaşılması.

Notlar

Uzun, G. (2021). Temel Tasarım Ders Kitabı. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları. WEB ÜZERİNDEN GÖRSEL ÖRNEKLER.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarımın temel kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Tasarımın ögelerini tanımlar.
ÖÇ03 Tasarımın ilkelerini tanımlar.
ÖÇ04 Tasarımın yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ05 Bir, iki ve üç boyutlu görsel biçimlendirme ve görsel anlatım öğelerinin biçimlendirme ve anlatımını deneme-araştırma yoluyla kavrayarak yapar.
ÖÇ06 Doğal ve yapay dünyanın nesnel varlıklarını teknik açıdan gözlemler.
ÖÇ07 Gözlemlerini görsel anlatım öğeleri ve teknikleriyle yeniden biçimlendirme ve anlatmada kullanır.
ÖÇ08 Temel tasarım ögelerinin tasarımda mekana nasıl dönüştürüleceğini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarıma giriş Ders hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tasarımın öğeleri; nokta ve çizgi Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
3 Tasarımın öğeleri; yön, ölçü, biçim Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Tasarımın öğeleri; değer, doku, renk. Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Görsel iletişim ve görsel algı; görsel tasarım, optik aranın düzenlenmesi, ölçüde uyum_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Görsel iletişim ve görsel algı; görsel tasarım, optik aranın düzenlenmesi, ölçüde uyum_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Tasarım ilkeleri; Yinelenme, uyum, karşıtlık Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tasarım ilkeleri; Yinelenme, uyum, karşıtlık_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Mekan-biçim ve geometri; üç boyutlu uygulamalar_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Mekan-biçim ve geometri; üç boyutlu uygulamalar_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Mekan-biçim ve geometri; biçim değiştirme çalışmaları Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
13 Mekan-biçim uygulama örnekleri Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Mekan-biçim uygulama örnekleri_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Tasarım ilkeleri uygulama örnekleri Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi ve değişik çizim ve sunum malzemesi kullanarak öğe ve ilkelerle ilgili çalışmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,80
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 04:10