P164 Bitki Materyali 2

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P164
Ad Bitki Materyali 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kullanılan kapalıtohumlu cins ve türleri sınıflandırması, familyalar ve odunsu nitelikli cins ve türlerin özellikleri tanıması, kullanım alanları ile ilgili genel bilgilere hakim olması ve yorumlaması amaçlanmaktadır. Ayrıca, herbaryum hazırlayarak edindiği bilgileri pekiştirmesi.

Dersin İçeriği

Bitkilerin temel sınıflandırması, kapalı tohumlu bitkilerin genel morfolojik özellikleri, kapalı tohumlulara ait sınıflar, familyalar ve genel özellikleri, familyalardaki cins ve türlerin tanımlayıcı özellikleri. Cins ve türlerin peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanımlarına yönelik bilgiler. Yaygın çeşitler.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları

Notlar

Bitki Materyali ve Dendroloji kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitkilerin temel sınıflandırmasını yapar.
ÖÇ02 Kapalı tohumlu bitkilerin genel morfolojik özelliklerini tanımlar.
ÖÇ03 Kapalı tohumlu bitkilerin özelliklerini (sınıf, familya, cins ve türlerini) açıklar.
ÖÇ04 Yakın çevresinde var olan kapalı tohumlu türleri tanır
ÖÇ05 Doğal ve yabancı yurtlu bitkileri birbirinden ayırt eder
ÖÇ06 Herbaryum hazırlar/tasarlar
ÖÇ07 Bitkilerin kullanım alanları ve çevresel katkıları ile ilgili yorumlarda bulunur
ÖÇ08 Herbaryum geliştirme tekniğini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkilerin sınıflandırması, bitkilerde ikili isimlendirme, sınıf, takım, familya, cins, tür, alttür, varyete, çeşit kavramları, örnekler, herbaryum geliştirme, açıktohumluların tekrarı Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kapalıtohumluların genel özellikleri, gösterdiği çeşitliliği sınıflandırmaya yarayan genel morfolojik özellikler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Kapalıtohumlu ve odunsu takson içeren familyalar, cinsler ve önemli türlerin sıralanması, Ülkemizde yayılışı olan ve odunsu takson içeren familyalar ve önemli cinsler, türler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Palmaceae familyası, genel özellikler, cinsler, türler, kullanımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Platanacaea, Buxaceae, Berberidaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanım alanları, üretim yöntemleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Juglandaceae ve Fagaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanım alanları, üretim yöntemleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Casuarinaceae ve Salicaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanım alanları, üretim yöntemleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-7 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fabaceae familyası, sınıflandırma, özellikleri, önemli cinsler, türler, kullanımları, üretimleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Moraceae, Aceraceae, Meliaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanımları, üretimleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ailanthaceae, Euphorbiaceae, Proteaceae, Nyctaginaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanımları, üretimleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ulmaceae, Scrophulariaceae, Malvaceae, Magnoliaceae familyaları, önemli cin ve türler, kullanımları, üretimleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Anacardiaceae, Punicacaea, Myrtaceae, Sapindaceae familyaları, önemli cin ve türler, kullanımları, üretimleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tiliaceae, Betulaceae, Bignoniaceae familyaları, önemli cin ve türler, kullanımları, üretimleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel bitki tanıma alan çalışması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav Hazırlığı-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 60 24
1. Ödev 40 16
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 03:59