Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P164 |
Ad | Bitki Materyali 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kullanılan kapalıtohumlu cins ve türleri sınıflandırması, familyalar ve odunsu nitelikli cins ve türlerin özellikleri tanıması, kullanım alanları ile ilgili genel bilgilere hakim olması ve yorumlaması amaçlanmaktadır. Ayrıca, herbaryum hazırlayarak edindiği bilgileri pekiştirmesi.
Dersin İçeriği
Bitkilerin temel sınıflandırması, kapalı tohumlu bitkilerin genel morfolojik özellikleri, kapalı tohumlulara ait sınıflar, familyalar ve genel özellikleri, familyalardaki cins ve türlerin tanımlayıcı özellikleri. Cins ve türlerin peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanımlarına yönelik bilgiler. Yaygın çeşitler.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
Bitki Materyali ve Dendroloji kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerin temel sınıflandırmasını yapar. |
ÖÇ02 | Kapalı tohumlu bitkilerin genel morfolojik özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Kapalı tohumlu bitkilerin özelliklerini (sınıf, familya, cins ve türlerini) açıklar. |
ÖÇ04 | Yakın çevresinde var olan kapalı tohumlu türleri tanır |
ÖÇ05 | Doğal ve yabancı yurtlu bitkileri birbirinden ayırt eder |
ÖÇ06 | Herbaryum hazırlar/tasarlar |
ÖÇ07 | Bitkilerin kullanım alanları ve çevresel katkıları ile ilgili yorumlarda bulunur |
ÖÇ08 | Herbaryum geliştirme tekniğini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerin sınıflandırması, bitkilerde ikili isimlendirme, sınıf, takım, familya, cins, tür, alttür, varyete, çeşit kavramları, örnekler, herbaryum geliştirme, açıktohumluların tekrarı | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kapalıtohumluların genel özellikleri, gösterdiği çeşitliliği sınıflandırmaya yarayan genel morfolojik özellikler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Kapalıtohumlu ve odunsu takson içeren familyalar, cinsler ve önemli türlerin sıralanması, Ülkemizde yayılışı olan ve odunsu takson içeren familyalar ve önemli cinsler, türler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Palmaceae familyası, genel özellikler, cinsler, türler, kullanımları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Platanacaea, Buxaceae, Berberidaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanım alanları, üretim yöntemleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Juglandaceae ve Fagaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanım alanları, üretim yöntemleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Casuarinaceae ve Salicaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanım alanları, üretim yöntemleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-7 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fabaceae familyası, sınıflandırma, özellikleri, önemli cinsler, türler, kullanımları, üretimleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Moraceae, Aceraceae, Meliaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanımları, üretimleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ailanthaceae, Euphorbiaceae, Proteaceae, Nyctaginaceae familyaları, önemli cins ve türler, kullanımları, üretimleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ulmaceae, Scrophulariaceae, Malvaceae, Magnoliaceae familyaları, önemli cin ve türler, kullanımları, üretimleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Anacardiaceae, Punicacaea, Myrtaceae, Sapindaceae familyaları, önemli cin ve türler, kullanımları, üretimleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tiliaceae, Betulaceae, Bignoniaceae familyaları, önemli cin ve türler, kullanımları, üretimleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel bitki tanıma alan çalışması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav Hazırlığı-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 60 | 24 |
1. Ödev | 40 | 16 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |