P255 Temel Tasarım 2

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P255
Ad Temel Tasarım 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. HALİL DUYMUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrencinin, Temel Tasarım I dersinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri değişik kapsamlı mekan tasarımlarına yansıtarak; tasarım sürecinde gözlem, araştırma, ilişkilendirme, yaratıcılık, özgünlük, bulma, uygulama, deneme, kontrol etme, eleştirme ve sonuçlandırma yeti ve davranışlarını geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mekan-form-geometri ilişkilerinde temel kavram, ilke ve kuramlar, mekan tasarımında dikkat edilecek noktalar; kurallılık ve kuralsızlık, durgunluk ve devingenlik, görsel denge ve görsel dizem, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, süreklilik, uyum, karşıtlık, egemenlik, mekan-form uygulamaları; üç boyutlu uygulamalar, biçim değiştirme çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS SUNUMLARI ÖĞRENCİ İLE PAYLAŞILMAKTADIR.

Notlar

WEB ÜZERİNDEN GÖRSEL ÖRNEKLER.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan-form-geometri ilişkilerini kavrar.
ÖÇ02 Çevresini teknik bir gözle inceler.
ÖÇ03 Görsel anlatım ögeleri ve teknikleriyle edinimlerini yeniden biçimlendirir.
ÖÇ04 Yaratıcı gücünü ortaya çıkararak gözlem yapar.
ÖÇ05 Gözlemlerinden edindiği izlenimlerini, duygularını, tasar ve imgelerini sanat ve teknik yoluyla ifade eder.
ÖÇ06 Edindiği bilgileri kendisine verilen somut bir alanda uygular.
ÖÇ07 Bakmayı ve görmeyi bilen, araştıran, irdeleyen bir tasarımcı olarak tasarım geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve temel kavramlar; genel felsefi kavramlar, özel işlevsel kavramlar Ders hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
2 Biçim geliştirme; tasarımın temel öğeleri ve biçimlendirmeye giriş Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Biçim geliştirme; geometrik biçimler, 90 düzeni Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Biçim geliştirme; 45-90 ve 30-60 düzeni Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Biçim geliştirme; çember düzeni, doğaya öykünen biçimlere giriş Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Mekansal düzenlemenin ilkeleri; birlik, uyum, değer, ölçü, karşıtlık, denge, dizem ve yinelenme, sıradüzen_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Mekansal düzenlemenin ilkeleri; birlik, uyum, değer, ölçü, karşıtlık, denge, dizem ve yinelenme, sıradüzen Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
9 Tasarım dizgeleri; özeksel, özeksel olmayan, bakışımlı, bakışımsız, karma dizgeler_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım dizgeleri; özeksel, özeksel olmayan, bakışımlı, bakışımsız, karma dizgeler_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Tasarım dizgeleri; özeksel, özeksel olmayan, bakışımlı, bakışımsız, karma dizgeler_3 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Kuralötesi tasarımlar; dar açılı biçimlendirme, sıradışı-uçrak biçimlendirme, kurguçözümcü biçimlendirme_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Kuralötesi tasarımlar; dar açılı biçimlendirme, sıradışı-uçrak biçimlendirme, kurguçözümcü biçimlendirme_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Sonuçların yorumlanması Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuçların yorumlanması ve tartışma Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 04:36