P274 Peyzaj Planlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P274
Ad Peyzaj Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda, öğrencinin doğal ve kültürel çevrenin planlanması ve yönetiminde konumsal veri toplama ve analizine yönelik nicel yöntemleri bilerek, peyzaj planlamada kullanılan temel veri analizi ve konumsal analizleri uygulaması, verileri bilgiye dönüştürmesi ve planlama çalışmalarında kullanması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Alan kullanım planlamasına ilişkin bilgilerin Konumsal Karar Destekleme Sistemleri yardımıyla değerlendirilmesi, çok kriterli değerlendirme yoluyla peyzaj planlama çalışmalarında en uygun alan kullanım tipinin haritalarla ortaya konması. Peyzaj strüktürünün ve ekolojik süreçlerin peyzaj metrikleri kullanılarak değerlendirilmesine yönelik peyzaj ekolojisi disiplini içerisinde üretilmiş bir çok indeksin öğretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Paylaşılan ders notları

Notlar

Konu ile ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çok kriterli analizleri yapar
ÖÇ02 Peyzaj metrikleri ve indeksleri yapar
ÖÇ03 Peyzaj planlamada kullanılan temel istatistikleri yapar
ÖÇ04 Peyzaj planlamada karar destek sistemlerini sıralar
ÖÇ05 Ekolojik planlama anlayışını tanımlar
ÖÇ06 Veri analizi ve yorumlama yapar
ÖÇ07 Analitik hiyerarşi süreçlerini tanımlar
ÖÇ08 İdeal alan kullanım değerlendirmesi yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Peyzaj planlama kavramı Konu ile ilgili tüm kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Peyzaj Planlamada izlenen yollar Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Peyzaj planlamada karar destek sistemleri Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Veri analizi ve yorumlama Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Peyzaj planlama için temel istatistiksel kavramlar Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Çok kriterli analizler Proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Çok kriterli analizler ve Analitik Hiyerarşi Süreci Proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çok kriterli analizler ve Analitik Hiyerarşi Süreci-2 Proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Grup proje çalışması Proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Peyzaj Metrikleri tanıtımı Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Peyzaj Metrikleri Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kozan Bölgesinde ideal alan planlaması- Laboratuvar uygulaması Proje Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
14 Kozan Bölgesinde ideal alan planlaması- Laboratuvar uygulaması-2 Proje Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
15 Grup proje çalışması sunumu Sunum hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 11:48