Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P383 |
Ad | Kırsal Peyzaj Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİYE SAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kırsal peyzaj alanlarında sürdürülen faaliyetlerin planlanmasına yönelik uygun alan seçimini yapması ve kırsal alanların sahip olduğu çevresel değerlerin korunması temelli peyzaj planlama çalışmalarını yürütmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kırsal alan ve kırsal peyzaj kavramlarının içeriği, Kırsal alanların fonksiyonları, Kırsal peyzaj tipleri, Kırsal peyzaj planlamada kullanılacak yöntemler, Ekolojik planlamanın temel ilkeleri ve aşamaları, Kırsal peyzaj planlamaya yönelik örnek uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Notlar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kırsal Peyzaj planlama ile ilgili temel kavramları listeler. |
ÖÇ02 | Kırsal alan ve kırsal peyzaj kavramlarının içeriğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Farklı ölçeklerdeki mekan kavramlarını ayırt eder . |
ÖÇ04 | Planlama hiyerarşisinin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Kırsal kalkınma temelinde kırsal alan planlamasının önemini yorumlar. |
ÖÇ06 | Kırsal alanların fonksiyonlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı ölçekteki mekan kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirir. |
ÖÇ08 | Kırsal peyzaj planlama ile ilişkili çalışmalarda etkin şekilde rol alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve içeriği ile ilgili bilgiler, kaynak tanıtımı. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kırsal Peyzaj Planlama çalışmalarının peyzaj mimarlığı faaliyetlerindeki yeri. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Planlama, peyzaj planlama ve kırsal peyzaj planlama kavramlarının incelenmesi. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Kırsal kalkınma ve kırsal peyzaj planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Kırsal peyzaj planlamanın doğal bileşenlerinin incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kırsal peyzaj planlamanın sosyo-kültürel bileşenlerinin incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kırsal peyzaj planlama ve ekolojik planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi-I | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Paylaşılan ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kırsal peyzaj planlama ve ekolojik planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi-II | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırsal peyzaj planlamada ölçek ve mekan kavramlarının incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Mekansal planlama sisteminde kırsal peyzaj planlamanın yeri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kırsal peyzaj planlama ve havza planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiyede kırsal peyzaj planlama örnekleri-I | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede kırsal peyzaj planlama örnekleri-II | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiyede yapılmış olan kırsal peyzaj planlama örneklerinin sonuçlarının tartışılması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Bütünleme Sınavları | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |