Genel Bilgi
Kod | P345 |
Ad | Peyzaj Planlama Projesi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda, öğrencinin peyzaj planlama sürecinde analitik araştırma yöntemlerini öğrenerek peyzaj karakter analizini gerçekleştirmesi, raster ve vektör veri formatlarını kullanması, haritalandırma süreçlerini uygulaması, bir çalışma alanında analiz yapması ve elde ettiği sonuçları raporlaması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bir peyzaj bütününde; çalışma alanının sörvey çalışması, temel peyzaj bileşenlerinin analizi, tematik haritalar yoluyla sunumu, peyzaj tipolojisinin belirlenmesi ve planlama raporunun hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Paylaşılan ders notları
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel peyzaj bileşenlerinin analizini yapar. |
ÖÇ02 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlar. |
ÖÇ03 | Tematik haritaların çakıştırılmasını yapar. |
ÖÇ04 | Tematik haritaların görselleştirmesini ve sunumunu hazırlar. |
ÖÇ05 | Peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesini yapar. |
ÖÇ06 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanmasını yapar. |
ÖÇ07 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanmasını yapar. |
ÖÇ08 | Analitik rapor sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun ve planlama alanının tanıtımı. | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Planlama alanı olarak seçilen peyzaj bütününde arazi sörveyi çalışması. | Hava/uydu görüntülerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Vektörel haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Yazılımların uygulama notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
5 | Haritaların CBS ortamında birleştirilmesi. | Harita çakıştırma ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
6 | Haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Harita formatı ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
7 | CBS tabanlı Tematik Haritaların analiz edilmesi | CBS analizleri ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesi. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
12 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması ve değerlendirmesi. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması 2 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları ve değerlendirme | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |