Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P384 |
Ad | Tasarım Stüdyosu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı kapsam ve ölçekte ayrıntılı peyzaj tasarımları gerektiren bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü seçenekli olarak ortaya koyabilme, sunabilme ve savunabilme yetisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tasarım stüdyosu çalışmalarını kapsayan bu derste, Çukurova bölgesindeki herhangi bir kentin nazım imar planında aktif yeşil alan ya da rekreasyon alanı olarak ayrılmış bir alanda (40-80 dekar), ilgili yerel yönetim ile işbirliği içersinde ayrıntılı tasar çalışmaları yapılmaktadır. Tasar paketi kapsamında; konum, işlev, ilişki ve sorun tanımlamaları (1/1000-1/500), konu, amaç ve ereğin belirlenmesi, gereksinim izlencesinin düzenlenmesi, alan gözlem ve inceleme bulgularının çizgisel ve yazılı anlatımı, kavramsallaştırma çalışmaları ve kavramsal tasar seçeneklerinin geliştirilmesi (1/500), seçilen kavramsal tasar üzerinde biçimlendirme çalışmaları ve ön tasarın oluşturulması (1/200), ön tasar kararları yönünde alan düzeltimi ve yeniden biçimlendirme çalışmaları, yapısal ve bitkisel tasar çalışmaları, ön tasardan seçilmiş alanda ayrıntılı yapısal ve bitkisel tasar çalışmaları (1/200), tasar ölçülendirme çalışmaları, kesit ve görüngülerin hazırlanması, sunu çalışmaları ve tasar yazanağının oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA YAPISAL VE DIŞ MEKAN TASARIMI, EDİTÖR DR. HALİL DUYMUŞ
Notlar
web üzerinden kaynakların öğrencilerle paylaşılması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzaj tasarımı çalışmaları bağlamında proje dosyası hazırlama süreci ve kapsamını tasarlar. |
ÖÇ02 | Verilen bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü ortaya koyabilmenin önemini ve bilincini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Tasarım stüdyosu çalışmalarına altyapı oluşturan derslerde (Temel Tasarım, Peyzaj Tasarımı, Bitkisel Tasarım, Peyzaj Yapıları gibi) edinilen bilgileri somut bir alanın çok amaçlı tasarımlarına iki ve üç boyutlu olarak yansıtır. |
ÖÇ04 | Tasarıma ilişkin açıklama raporunu hazırlar. |
ÖÇ05 | Kapsamlı bir peyzaj tasarımı için çizili, yazılı ve sözlü sunum teknikleri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanın Tanımlanması, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | Ders hakkında ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma |
2 | Gereksinim İzlencesinin Hazırlanması ve Kavramsal Tasar Çalışmaları (Ölçek 1/1000) | Alan İnceleme raporunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
3 | Kavramsal Tasar Çalışmaları (Ölçek 1/1000) | Kavramsallaştırmaya ilişkin eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Ön Tasar Çalışmaları (Ölçek 1/500) | Farklı tasar seçeneklerine ilişkin eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | Ön Tasar Çalışmaları-Biçimlendirme (Ölçek 1/500) _1 | Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Ön Tasar Çalışmaları-Biçimlendirme (Ölçek 1/500)_2 | Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Ön Tasar Çalışmaları-Biçimlendirme (Ölçek 1/500)_3 | Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Bitkilendirme Ana Tasarı Çalışmaları (Ölçek 1/500) | Bitkisel tasarım modelinin geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Ayrıntılı Tasar Çalışması (Ölçek 1/200) | Yapısal ögelere ilişkin ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Ayrıntılı Tasar Çalışması devamı (Ölçek 1/200) | Yapısal ögelere ilişkin ayrıntılı çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Ayrıntılı Tasar Çalışması (Ölçek 1/200) _3 | Yapısal ögelere ilişkin ayrıntılı çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Ayrıntılı Tasar Çalışması (Ölçek 1/200)_4 | Yapısal ögelere ilişkin ayrıntılı çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Kesitlerin Hazırlanması | Kesit çalışmaların tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Görüngeler ve Tasar Yazanağının Hazırlanması | Üç boyutlu çalışmaların tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |