P332 Bitkisel Tasarım 2

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P332
Ad Bitkisel Tasarım 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel Tasarım I ve II, Bitkisel Tasarım I, Bitki Materyali I, II ve III derslerinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip değişik kapsam ve ölçekteki alan kullanımlarının bitkisel tasarımlarına yansıtabilme ve uygun tür seçimi ve düzenlemeler ile işlevsel, tematik ya da simgesel kavramsallaştırma amacının etkin olduğu peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bitkilerin ölçü, biçim, renk, doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi, ses, koku ve duyusal algılama, bitkilerde ekolojik ortama, yaşa ve mevsimlere bağlı görsel değişimlerin algılama ve davranış üzerine yansıması, bitkisel düzenlemenin değişik temalarında algılama ve davranış, işlevsel ve felsefi kavramsallaştırma ilkeleri ve işlevsel-tematik tasarlar geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.

Notlar

Geçmiş dönem Ders notları ve proje örnekleri haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan-form-geometri ilişkilerini kavrar.
ÖÇ02 Çevresini inceleyen, bakmayı ve görmeyi bilen, araştıran, ayıklayan, irdeleyen bir tasarımcı özyapısı oluşturur
ÖÇ03 Doğal ve yapay dünyanın nesnel varlıklarını gözleyebilmek, gözlediklerini görsel anlatım öğeleri ve teknikleriyle yeniden biçimlendirme ve anlatmada kullanır
ÖÇ04 Yaratıcı gücünü ortaya çıkararak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasar ve imgelerini sanat ve teknik yoluyla ifade edebilme ve geliştirme yetisi kazanır
ÖÇ05 Edindiği bilgileri kendisine verilen somut bir alanda uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve temel kavramlar, işlevsel kavramlar, estetik ve felsefi kavramlar ve kavramsallaştırma kuramı Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Bitkilerin ölçü ve biçim özellikleri ve görsel algılama ilişkisi Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
3 Bitkilerin renk ve doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Bitkilerde ses, koku ve duyusal algılama; bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkilerine giriş 1Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının işlevsel başarımı Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 2 Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının estetik başarımı 2 Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 3 Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının davranışsal başarımı 3 Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 1/500 ölçekli bir peyzaj tasarı üzerinde belirlenen temaya uygun bitkilendirme ön tasarı çalışmaları, işlevsel kavramsallaştırma, estetik-felsefi kavramsallaştyrma Eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 1/500 ölçekli bir peyzaj tasarı üzerinde belirlenen temaya uygun bitkilendirme ön tasarı çalışmaları, işlevsel kavramsallaştırma, estetik-felsefi kavramsallaştırma Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 2 Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda 1/200 ve 1/100 ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları 2 Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda 1/200 ve 1/100 ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 1/500 ölçekli kavramsal, 1/200 ve 1/100 ayrıntılı bitkilendirme tasar kararlarının oluşturulması Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 5 Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 1/500 ölçekli kavramsal, 1/200 ve 1/100 ayrıntılı bitkilendirme tasarının tamamlanması Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 6 Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 01:30