TYS384 Arazi Toplulaştırma

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod TYS384
Ad Arazi Toplulaştırma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BURÇAK KAPUR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BURÇAK KAPUR (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin teknik olarak arazi toplulaştırma projesi yapabilmesi ve konuyla ilgili yasal düzenlemeleri sıralaması/yorumlamasıdır.

Dersin İçeriği

Arazi toplulaştırma uygulamalarının geçmişten günümüze tarihsel ve yasal gelişimi, arazi parçalanmasının nedenleri ve çözüm önerileri, toplulaştırmanın gerekliliği, toplulaştırma uygulamalarında gerekli bilgiler, uygulama yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI Prof. Dr. Bahri Çevik Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:219 Ders Kitapları Yayın No:a-69

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplulaştırmanın tarımdaki önemi ve gerekliliğini tanımlar ve bu bilgileri aktarır.
ÖÇ02 Kadastro bilgileri ve arazi sınıflarını yorumlar.
ÖÇ03 Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilir.
ÖÇ04 Yeni teknolojileri kullanarak toplulaştırma planı yapar.
ÖÇ05 Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye de tarımsal yapıya ilişkin sorunlar Ders kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Toprak reformu ve tarım reformu kavramları Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Türkiye de toprak mülkiyetinin düzenlenmesine ilişkin çalışmalar Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Türkiye de toprak ve tarım reformu çalışmalarının temel ilkeleri ve uygulamaları Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Toprak reformu uygulamalarında kırsal yerleşim düzenlemesi yönünden öngörülen ilkeler Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Türkiye de arazi parçalanmasının nedenleri ve sakıncaları Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Arazi toplulaştırmasının tanımı, kapsamı, toplulaştırma uygulamalarının yasal ve tarihsel gelişimi; Arazi toplulaştırmasının tarım işletmelerinin yapısı üzerine etkileri Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarım reformu bölgelerinde arazi toplulaştırması uygulamaları, Arazi derecelendirmesinin yapılması, Yeni yerleşim planlamasının yapılması Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Yeni yerleşim planının yapılması, ulaşım sistemlerinin planlanması Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Arazi toplulaştırma projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve alınması gerekli önlemler Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 1 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 2 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 3 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 4 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 11:10