Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | TYS384 |
Ad | Arazi Toplulaştırma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BURÇAK KAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BURÇAK KAPUR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin teknik olarak arazi toplulaştırma projesi yapabilmesi ve konuyla ilgili yasal düzenlemeleri sıralaması/yorumlamasıdır.
Dersin İçeriği
Arazi toplulaştırma uygulamalarının geçmişten günümüze tarihsel ve yasal gelişimi, arazi parçalanmasının nedenleri ve çözüm önerileri, toplulaştırmanın gerekliliği, toplulaştırma uygulamalarında gerekli bilgiler, uygulama yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI Prof. Dr. Bahri Çevik Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:219 Ders Kitapları Yayın No:a-69
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplulaştırmanın tarımdaki önemi ve gerekliliğini tanımlar ve bu bilgileri aktarır. |
ÖÇ02 | Kadastro bilgileri ve arazi sınıflarını yorumlar. |
ÖÇ03 | Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilir. |
ÖÇ04 | Yeni teknolojileri kullanarak toplulaştırma planı yapar. |
ÖÇ05 | Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye de tarımsal yapıya ilişkin sorunlar | Ders kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Toprak reformu ve tarım reformu kavramları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Türkiye de toprak mülkiyetinin düzenlenmesine ilişkin çalışmalar | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Türkiye de toprak ve tarım reformu çalışmalarının temel ilkeleri ve uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Toprak reformu uygulamalarında kırsal yerleşim düzenlemesi yönünden öngörülen ilkeler | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Türkiye de arazi parçalanmasının nedenleri ve sakıncaları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arazi toplulaştırmasının tanımı, kapsamı, toplulaştırma uygulamalarının yasal ve tarihsel gelişimi; Arazi toplulaştırmasının tarım işletmelerinin yapısı üzerine etkileri | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarım reformu bölgelerinde arazi toplulaştırması uygulamaları, Arazi derecelendirmesinin yapılması, Yeni yerleşim planlamasının yapılması | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yeni yerleşim planının yapılması, ulaşım sistemlerinin planlanması | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Arazi toplulaştırma projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve alınması gerekli önlemler | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 1 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 2 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 3 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 4 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |