Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | PM499 |
Ad | Peyzaj Mimarlığında Sayısal Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında, öğrencinin ekolojik faktörler, alan kullanımları ve mevcut ile olası tehditleri dikkate alarak en uygun alan kullanım planını oluşturması, veri analizi yaparak sonuçları raporlaması amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda, öğrencinin veri toplama ve istatistiksel değerlendirmeye yönelik sayısal yöntemleri öğrenip, arazi modelleme ve proje uygulamaları yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Seçilmiş bir alanda ekolojik faktörler, alan kullanımları ile mevcut ve olası tehdit faktörlerini dikkate alarak en uygun alan kullanım planını hazırlamak üzere veri analizi yapmak ve rapor halinde sunmak
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
Ders ile ilgili bulunan yerli ve yabancı kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal ve kültürel bileşenler ile veri tabanı oluşturur. |
ÖÇ02 | Jeotasarım ilkelerini uygular. |
ÖÇ03 | Çok kriterli karar analizlerini kullanır. |
ÖÇ04 | İHA ile görüntü alır. |
ÖÇ05 | İHA görüntülerini işler. |
ÖÇ06 | İHA destekli LIDAR verilerini haritalandırır. |
ÖÇ07 | Üç boyutlu arazi modelleme yapar. |
ÖÇ08 | Proje uygulamasını sunar ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeo tasarım kavramı | Konu ile ilgili tüm kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Jeotasarım uygulamaları | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Arazi sınıflama sistemleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Korunan alanlarının yönetim | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Korunan alanlarının yönetim ve sınıflanması | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Peyzaj karakterizasyonu | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Peyzaj karakterizasyonu için sayısal yöntemler | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üç boyutlu arazi modelleme | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | IHA sistemleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | İHA destekli LIDAR veri toplama ve 3 boyutlu arazi modelleme | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Proje uygulaması | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Proje Uygulaması 2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Proje Uygulaması sunuş ve değerlendirme | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Proje uygulaması ve değerlendirmesi 2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları ve değerlendirme | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |