PM446 Stüdyo 2

5 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod PM446
Ad Stüdyo 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin farklı kapsam ve ölçekte ayrıntılı peyzaj tasarımları gerektiren bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü seçenekli olarak ortaya koyabilme, sunabilme ve savunabilme yetisi kazanması.

Dersin İçeriği

Tasarım stüdyosu çalışmalarını kapsayan bu derste, Çukurova bölgesindeki herhangi bir kentin nazım imar planında aktif yeşil alan ya da rekreasyon alanı olarak ayrılmış bir alanda (80-120 dekar), ilgili yerel yönetim ile işbirliği içersinde tematik park tasar çalışmaları yapılmaktadır. Tasar paketi kapsamında; konum, işlev, ilişki ve sorun tanımlamaları (1/2000-1/1000), temanın belirlenmesi, gereksinim izlencesinin düzenlenmesi, alan gözlem ve inceleme bulgularının çizgisel ve yazılı anlatımı, işlevsel ve tematik kavramsallaştırma çalışmaları ve kavramsal tasar seçeneklerinin geliştirilmesi (1/1000), seçilen kavramsal tasar üzerinde biçimlendirme çalışmaları ve ön tasarın oluşturulması (1/500), ön tasar kararları yönünde alan düzeltimi ve yeniden biçimlendirme çalışmaları, yapısal ve bitkisel tasar çalışmaları, akaçlama, sulama ve aydınlatma tasarları (1/500), ön tasardan seçilmiş alanda ayrıntılı yapısal ve bitkisel tasar çalışmaları (1/200), tasar ölçülendirme çalışmaları, kesit ve görüngülerin hazırlanması, sunu çalışmaları ve tasar yazanağının oluşturulması yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu Yok

Kaynaklar

M. F. Altunkasa ve C. Uslu 2016. Peyzaj Tasarımı

Notlar

Çeşitli peyzaj tasarımı kataloğları ve örgün ağ kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peyzaj tasarımı çalışmaları bağlamında proje dosyası hazırlama süreci ve kapsamını tarif eder.
ÖÇ02 Verilen bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü ortaya çıkarır.
ÖÇ03 İşlevsel ve estetik tasarım kararlarını ölçekli eskiz çalışmalarına aktarır ve bu kararları açıklar/savunur.
ÖÇ04 Doğal ve yapılı çevre verilerini kullanarak mekan organizasyonu kurabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Tasarım stüdyosu çalışmalarına altyapı oluşturan derslerde (Temel Tasarım, Peyzaj Tasarımı, Bitkisel Tasarım, Peyzaj Yapıları gibi) edinilen bilgileri somut bir alanın çok amaçlı tasarımlarına iki ve üç boyutlu olarak yansıtır.
ÖÇ06 Tasarımına ilişkin açıklama raporunu hazırlar.
ÖÇ07 Kapsamlı bir peyzaj tasarımı için çizili, yazılı ve sözlü sunum tekniklerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanın Tanımlanması, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
2 Gereksinim İzlencesinin Hazırlanması ve Kavramsal Tasar Çalışmaları (Ölçek 1/1000) Alan İnceleme raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Kavramsal Tasar Çalışmaları (Ölçek 1/1000) Kavramsallaştırmaya ilişkin eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
4 Ön Tasar Çalışmaları-Yer Seçimi(Ölçek 1/500) Farklı tasar seçeneklerine ilişkin eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Ön Tasar Çalışmaları-Alan Kullanımı (Ölçek 1/500) Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Ön Tasar Çalışmaları-Sert Yüzeylerin Biçimlendirmesi (Ölçek 1/500) Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Ön Tasar Çalışmaları-Yapısal Elemanların Biçimlendirmesi (Ölçek 1/500) Eşyükselti eğrilerinin alan kullanımlarının gerektirdiği biçimde düzenlenmesi ve bitkilendirme ön çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
9 Bitkilendirme Ana Tasarı Çalışmaları (Ölçek 1/500) Bitkisel tasarım modelinin geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Altyapı Çalışmaları-Akaçlama (Ölçek 1/500) Akaçlama sistemine ilişkin ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Altyapı Çalışmaları-Sulama (Ölçek 1/500) Sulama sistemine ilişkin ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Altyapı Çalışmaları-Aydınlatma (Ölçek 1/500) Aydınlatma sistemine ilişkin ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Ayrıntılı Tasar Çalışması (Ölçek 1/200) Üç boyutlu çalışmaların geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Kesitlerin Hazırlanması Kesit çalışmaların tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Görüngeler ve Tasar Yazanağının Hazırlanması Üç boyutlu çalışmaların tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 135
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,40
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 12:27