Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | ISG402 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ÜRÜNVEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İSG yönetim sistemleri ve risk değerlendirme hakkında bilgi vermek, iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması ve sürdürülebilmesinde gerekli uygulamalar ve önlemler hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
İSG yönetim sistemleri, risk değerlendirme, acil eylem planları, iş hijyeni ve iş alanlarına bağlı özel İSG uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Yönetmelikler, Tüzükler
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmelerde İş sağlığı ve Güvenliği çalışmalarının hedeflerini belirler. |
ÖÇ02 | Mevzuat uygulamalarını bilir. |
ÖÇ03 | Sektörel riskleri belirler. |
ÖÇ04 | İş sağlığı ve Güvenliğinin hukuksal boyutunu tanımlar. |
ÖÇ05 | Yönetim Sistemlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Ergonomi şartlarının tanımlamalarını yapar. |
ÖÇ07 | Kişisel Koruyucu Donanımları sınıflar. |
ÖÇ08 | Ortam ölçümlerini yapar. |
ÖÇ09 | İş Kazalarını Tanımlar. |
ÖÇ10 | İş kazası önleme tedbirlerini bilir. |
ÖÇ11 | Ekranlı araçlarla çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği şartlarını tanımlar. |
ÖÇ12 | Kalite yönetim sistemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İSG yönetim sistemleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Risk değerlendirme kavramı ve ilgili tanımlar | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Risk değerlendirme yöntemleri uygulamaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ergonomi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İş Hijyeni | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İş yeri temizliği ve düzeni | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Acil eylem planları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yangın ve çeşitleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Büroda çalışma | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sağlık ve güvenlik işaretleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kişisel Koruyucu Donanımları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tarımda İSG | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tarımda İSG uygulamaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |