Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BED544 |
Ad | Spor Bilimlerinde Karma Araştırma Desenleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EREN ULUÖZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, nitel ve nicel araştırmanın özelliklerinin, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkların, spor bilimlerinde karma desen araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimlerinin, gözlem ve görüşme formlarının hazırlanmasının, nitel ve nicel araştırmalarda örneklem seçiminin ve karma araştırma uygulamalarının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel ve nicel araştırmanın özellikleri, karma araştırma desenleri, karma araştırmalarda örneklem seçimi, spor bilimlerinde karma desen araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, karma desen araştırmanın yapılması konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin seçilmesi için herhangi bir ön koşul yoktur.
Kaynaklar
*Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. London: Allyn and Bacon. *Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications. *Robson, C. (1993). Real world research. Oxford: Blackwell Publications. *Strauss, A. L. (1996). Qualitative analysis for social scientists. Cambridge University Press. *Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and technique. *Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed.) Newbury Park: Sage. *Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications. *Glesne, C. & Peshkin, A. (1992). Becoming a qualitative researchers: An introduction. London: *Longman. APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA. *Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. *Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman. *Cohen L & Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Edition). London: Routledge. *Eichelberger, R. T. (1989). Disciplined inquiry. Understanding and doing educational research. New York: Longman *Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım *Gürsakal, N. (2005). Yeni bilim. htpp://homepage.uludag.edu.tr/~gursakal~7 adresinden 16.08. 2005 tarihinde alınmıştır *Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık *Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları *Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. *TÜBA (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi yayınları *Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi (3. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. *Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | List the characteristics of qualitative and quantitative research methods. |
ÖÇ02 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki temel farkları listeler. |
ÖÇ03 | Karma araştırma desenlerinin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Karma araştırma tasarımlarında hangi örnekleme yönteminin ve örneklem büyüklüğünün tercih edileceğini açıklar. |
ÖÇ05 | Karma araştırma tasarımı kullanılan bilimsel araştırmada basamaklar arasındaki tutarlılığı analiz eder. |
ÖÇ06 | Karma araştırma deseni kullanılan bilimsel araştırmalarda kullanılan nitel ve nicel yaklaşımların probleme uygunluğunu değerlendirir. |
ÖÇ07 | Spor bilimlerinde ortaya çıkan problem durumlarının karma araştırma desenine uygunluğunu değerlendirir. |
ÖÇ08 | Spor bilimleri alanındaki karmaşık ve çok boyutlu problem durumlarına karma araştırma yaklaşımı ile çözümler önerir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilim etiği ilkelerine uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nitel ve nicel araştırma yönteminin özellikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nitel ve nicel araştırmada örneklem seçimi ve kullanılan örneklem türleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nicel ve nitel yöntemler : Nasıl karar vermeli? Araştırma Modelleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nicel ve nitel yöntemler: Nasıl karar vermeli ? Araştırma Modelleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nicel ve nitel yöntemler : Nasıl karar vermeli? Araştırma Modelleri. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma tipteki araştırma desen örneklerinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karma araştırma deseni örnekleri incelenmesi. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Karma tipte araştırma deseni örneklerinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma modelleri: Betimsel modeller, deneysel modeller, ex-post fakto araştırma modeli, tarihi araştırma ve eylem araştırması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yöntem: Veri toplama yolları a)Ölçme kavramı b)Ölçmenin güvenirliği ve geçerliği c)Ölçek türleri d)Veri toplama yolları: Anket, görüşme, gözlem ve doküman incelemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bulguların organize edilmesi, sunumu ve açıklanması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |