Genel Bilgi
Kod | BED518 |
Ad | Kadın, Çocuk ve Yaşlılarda Spor |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
To gain the basic knowledge, attitudes and skills necessary to establish the relationship between motor learning and control (performance). The following learning outcomes are expected to be achieved in line with this general objective
Dersin İçeriği
Çocuk yaşlı ve kadınların fiziksel ve fizyolojik özellikleri, Çocuk yaşlı ve kadınlarda antrenman fiziksel aktivite çeşitleri ve yüklenme esasları, Çocuk yaşlı ve kadınlara antrenmanın fiziksel ve fizyolojik etkileri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Women in Sports and Exercise: From Health to Sports Performance Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2022
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve risklerini açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci,Çocukların egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanmasını uygular |
ÖÇ03 | Öğrenci,Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıklarını açıklar |
ÖÇ04 | Öğrenci,Bayanlarda Mensturasyon ve hamilelik dönemlerini bilir |
ÖÇ05 | Öğrenci,Yaşlılarda meydana gelen fizyolojik ve fiziksel değişimlerİ izler |
ÖÇ06 | Öğrenci,Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklamasını yapar |
ÖÇ07 | Öğrenci,Antrenman Örneklemeleri açıklar |
ÖÇ08 | Ara Sınav ............................ |
ÖÇ09 | Öğrenci,Bayanlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklamasını açıklar |
ÖÇ10 | Öğrenci,Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkelerini bilir |
ÖÇ11 | Öğrenci,Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkelerini açıklar |
ÖÇ12 | Öğrenci,Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz programını açıklar |
ÖÇ13 | Öğrenci,Çocuk ve kadınlarda kullanılan gelişimsel egzersiz programını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve riskleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanması | literatür tarama ve Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | kadınların fiziksel ve fizyolojik farklılıkları | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Mensturasyon ve hamilelik dönemleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yaşlılarda gelen fizyolojik | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklaması | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Antrenman Örneklemeleri | literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | kadınlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklaması | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkeleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesi | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Çocuk ve kadınlarda kullanılan gelişimsel egzersiz programının kullanılması | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Kadın ve yaşlılara yönelik egzersiz reçeteleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çocuk ve yetişkinlerde bireysel uygulamalar | litratür tarama ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |