Genel Bilgi
Kod | BSB621 |
Ad | Spor Örgütleri ve Örgüt Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile çalışma ortamındaki kişilerin bulundukları örgütü, kültürünü, kendileri ile bu kültürün uyumunu anlamaları; kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri ve örgüt kültürü ile ilgili yeni açılımları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, kültür, örgüt kültürü kavramları ve doğuşu, örgüt kültürünün işlevleri, esas öğeleri ve ifade biçimleri, sınıflamaları ile örgütsel sonuçları ve örgütsel değişim oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders Sunuları İlgili makaleler
Notlar
Terzi, A.R. (2000) Örgüt Kültürü. Ankara: Nobel Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci yönetim, örgüt, kültür, örgüt kültürü ve spor yönetimi kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Spor örgütlerinin özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Örgüt kültürünün doğuşunu, oluşumunu ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, Örgüt kültürünün işlevine yönelik görüşleri açıklar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, Örgüt kültürünün esas öğelerini ve ifade biçimlerini açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci, örgüt kültürü sınıflanmalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, örgüt kültürü ile ilgili örgütsel sonuçların ne olduğunu tartışabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, Örgüt Kültürü kavramı ve Doğuşu | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örgüt kültürünün işlevi | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Örgüt kültüründe liderin işlevleri | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Örgüt kültürünün esas öğeleri | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Örgüt kültürünün ifade biçimleri (görünen yüzü) | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Örgüt kültürü-örgüt iklimi ilişkisi | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Örgüt kültürünün ilişkili olduğu örgütsel sonuçlar | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Örgüt kültürü sınıflanması | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Geert Hoofstede'nin kültürel analizi | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Harrison ve Handy'nin örgütselkültürler sınıflaması | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Bill Scneider'in örgütsel kültürler sınıflaması | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Dealve Kennedy'nin örgütsel kültürler sınıflaması | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Toyohiro Kono'nun örgütsel kültürler sınıflaması | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Kültür değişimi | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |