FRAS219 Fransızca Sözcük Bilgisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAS219
Ad Fransızca Sözcük Bilgisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Fransızca kelime haznesi geliştirmek

Dersin İçeriği

Fransız dilinde yer alan sözcük türlerinin yapısal, biçimsel ve anlamsal özellikleri, birbirleriyle ilişkilerini sözlük kullanarak öğrenmeye yönelik alıştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Miquel, C., & Goliot-Lété, A. (2017). Vocabulaire progressif du français A2/B1. Paris : Clé International Crépieux, G., Mensdorff-Pouilly, L., Lions-Olivieri, M.-L., & Sperandio, C. (2017). Vocabulaire essentiel du français B1. Paris : Didier

Notlar

Gallier, t. (2020). Pratique Vocabulaire B1. Paris : Clé International


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızca'da sözcük türetme yollarını bilir
ÖÇ02 Fransızca'da ön ek son ek kavramları arasındaki farkı ve bu kavramların sözcük üretiminde nasıl işlediklerini bilir
ÖÇ03 Alanlara göre sözcük öğreniminin önemini bilir
ÖÇ04 Sözcük bilgisinde her sözcüğün cümle içerisindeki değeri, kullanımı ve görevini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Sözcük bilgisine giriş Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Fransız dili tarihi Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Kelime türetme şekilleri Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Fiillerin önekleri Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 İsim ve sıfat önekleri Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Sonekler 1 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sonekler 2 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Bilmeceler Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Bileşik sözcükler Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Fiil deyimleri 1 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Fiil deyimleri 2 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Zarf deyimleri Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Değerlendirme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 06:58