Genel Bilgi
Kod | CKZ119 |
Ad | Kimya Laboratuvarı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MURAT TÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MURAT TÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere laboratuar ortamında çalışma bilincini aşılamak ve genel kimyada gördükleri konuların bazılarının uygulamasını yaptırmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste laboratuarda güvenli çalışma, laboratuar düzenini sağlama, laboratuar gereçlerini tanıma ve genel kimya konularının uygulamaları anlatılmakta ve uygulanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Kimya Laboratuvarı, Yalçın Altunkaynak
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuar ortamında çalışma bilincini kavrar |
ÖÇ02 | Laboratuar güvenliğini uygular |
ÖÇ03 | Deneysel verilerin rapor olarak sunar |
ÖÇ04 | Kimyasallarla güvenli çalışma bilinci kazanır |
ÖÇ05 | Temel laboratuvar araç ve gereçlerini öğrenir ve bunları kullanır |
ÖÇ06 | Deneyi tasarımının nasıl olduğunu öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuar Güvenliği | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kimyasallarla Güvenli Çalışma | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Laboratuarda Atık Yönetimi | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Laboratuar Araç ve Gereçlerini Tanıma-I | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Laboratuar Araç ve Gereçlerini Tanıma-II | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Deneye hazırlanma ve raporlama | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Maddelerin Özellikleri ile Tanınması | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Temel laboratuvar gereçleri ile çalışma | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Maddeleri Fiziksel olarak Ayırma Deneyleri | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Stokiyometrik Hesaplamala-I | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Stokiyometrik Hesaplamalar-II | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Bir Tuzun Çözünürlüğünün Hesaplanması | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Çözelti Hazırlama-I | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | Çözelti Hazırlama-II | Laboratuar föyü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |