Genel Bilgi
Kod | CKZ116 |
Ad | Kimya Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere Kimya Mühendisliği mesleği, temel prensipleri, ülkemizde ve dünyada Kimya Mühendisliği yönelimlerini tanıtmak ve üretim süreçlerinde Kimya Mühendisliği yaklaşımını kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Meslek olarak Kimya Mühendisliği, Kimya Mühendisliğinin tarihsel gelişimi, kimya sanayii, kimya mühendisliğindeki temel uygulama ve ilkeler anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Kimya Mühendisliğine Yönelim, Sumer M. Peker, Ayşe Karagöz Moral, Palme Yayıncılık, 2012. 2. Kimya Mühendisliğinde Temel İlkeler ve Hesaplamalar, David M. Himmelblau James B. Riggs, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, 2014
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya Mühendislerinin ne yaptığını ve çalışma alanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Kimya Mühendisliği Yaklaşımını yorumlar |
ÖÇ03 | Kimya Mühendisliğinin bir meslek olarak tarihteki gelişim sürecini açıklar |
ÖÇ04 | Farklı sektörlerdeki kimya mühendislerinin icraasını açıklar |
ÖÇ05 | Kimya sektöründe yapılanları yorumlar |
ÖÇ06 | Kimya mühendisliğinde kullanılan birim ve boyutları uygular |
ÖÇ07 | Üretim süreçlerinde kullanılan temel işlemleri açıklar |
ÖÇ08 | Bir fabrikada mühendislerin nasıl çalıştığını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimya Mühendisliğine Giriş, Kimya Mühendisliğinin Tarihsel Gelişimi | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kimya Mühendisliği Konularına Genel Bakış | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kimya Sanayi ve Sınıflandırması (Sanayideki Kimya Mühendisleri-Seminer) | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Mühendislik Problemlerinde Kullanılan Birim ve Boyutlar | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Problem Çözmede Grafiksel Anlatımlar | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üretim Süreçlerinde Kimya Mühendisliği Yaklaşımı | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Temel İşlemlere Genel Bakış | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Temel Proseslere Genel Bakış | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kütle ve Enerji Denkliklerinin Esasları-I | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kütle ve Enerji Denkliklerinin Esasları-II | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tasarım İlkeleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fabrika Gezisi | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu-I | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu-II | Ders notu ve Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |