Genel Bilgi
Kod | CKZ203 |
Ad | Analitik Kimya ve Enstrümental Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Analitik kimyanın önemli prensiplerinde bir temel oluşturmak. Deneysel verilerin doğruluk ve kesinliklerinin değerlendirilmesini geliştirmek. Pek çok modern analitik kimya tekniklerini tanıtmak.
Dersin İçeriği
Analitik Kimyaya Giriş ve Genel kavramlar, Kimyasal Analizde Hatalar, Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Denge ve Elektrolitlerin Etkisi, Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü, Gravimetrik Analiz Yöntemleri, Titrimetrik Yöntemler, Çöktürme Titrimetrisi, Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri, Kompleks Oluşum Titrasyonları, Elektrokimyaya Giriş ve Uygulamaları, Spektrokimyasal Yöntemlere Giriş, Atomik ve Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi, Moleküler Floresans Spektroskopisi, Kromatografik Yöntemlere Giriş, Gaz ve Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Skoog, West, Holler, Crouch, 2007, Analitik Kimya, Bilim Yayıncılık
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analitik kimyanın temel prensip ve teorilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Kimyasal analizde hata kaynaklarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Titrimetrik ve gravimetrik analizi öğrenir. |
ÖÇ04 | Çözeltilerin asitlik ve bazlık hesaplamalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Asit-baz titrasyonlarının teorisini, polifonsiyonel asit ve bazları, tampon çözeltileri, titrasyon eğrileri ve uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Kompleks oluşum titrasyonlarının teorisini ve uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Spektrokimyasal yöntemlerin ilkelerini kavrar. |
ÖÇ08 | Gaz kromatografi ve HPLC uygulamalarını yapabilme becerilerini kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Analitik Kimyaya Giriş ve Genel kavramlar | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kimyasal Analizde Hatalar | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sulu Çözeltiler, Kimyasal Denge ve Elektrolitlerin Etkisi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gravimetrik Analiz Yöntemleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Titrimetrik Yöntemlerin İlkeleri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Nötralleşme Titrasyonları | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çöktürme Titrimetrisi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kompleks Oluşum Titrasyonları | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Elektrokimyaya Giriş ve Uygulamaları | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Spektrokimyasal Yöntemlere Giriş | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Atomik ve Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi, Moleküler Floresans Spektroskopisi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kromatografik Yöntemlere Giriş | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gaz ve Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |