Genel Bilgi
Kod | CKS205 |
Ad | Stokiyometri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin Kütle-Enerji denklikleri dersinde gördükleri konuları pekiştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste kütle ve enerji denklikleri için farklı problem teknikleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Genel Kimya, Kimya Mühendisliğine Giriş dersleri
Kaynaklar
1. Kimya Mühendisliğinde Temel İlkelerve Hesaplamalar, David M. Himmelblau, James B. Riggs, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK,2014
Notlar
2- Stokiometri, Prof.Dr.Hayri Yalçın, Y.Doç.Dr. Metin Gürü, Nobel Akademik Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analitik düşünme becerisini uygular |
ÖÇ02 | Matematik kavramlarının önemini açıklar |
ÖÇ03 | Bir kimya mühendisliği problemini modelleyebilme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Matematiksel denklemler yardımıyla güncel mühendislik problemlerini analiz eder |
ÖÇ05 | Kimya Mühendisliği'nde kullanılan temel kavramlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Stokiyometrinin Tanımı | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel İşlemler | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nemlendirme ve Nem Giderme | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bileşim ve Hacim Değişimleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çözeltiler, Kristalizasyon ve Kısmi Doyurma | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Buharlaşma, Buharlaştırma ve Buhar Basıncı | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Baca Gazının Analizi | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Havanın Yüzdece Tespiti, İdeal Gaz Denklemi | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Katalizörler | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Uygulamalar | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Kimya Denklemlerinin Çıkarımı | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Kütle Denklikleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Problem Çözümü-I | Çeşitli kaynaklardan araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Problem Çözümü-II | Çeşitli kaynaklardan araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |