Genel Bilgi
Kod | CKS202 |
Ad | Nanoteknolojiye Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERSAN EYİLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye nano ebatlarda üretim tekniklerini öğretmek ve üretilen malzemelerin elektriksel, optik, manyetik ve mekanik özelliklerinin mühendislik problemlerinin çözümünde nasıl kullanacaklarını göstermektir.
Dersin İçeriği
Nanoteknoloji nedir, Makro, mikro, nano yapılar; Nano yapıların sentez yöntemleri, Plazma ark yöntemi, Kimyasal buhar çökeltimi, Sol-gel , Elektroçöktürme, Öğütme, Doğal nanopartiküllerden elde etme; Nanoyapıların incelenmesinde kullanılan yöntemler, Mikroskobik yöntemler (AFM, SEM, TEM), Spektroskobik yöntemler (FTIR, Raman, X-ışınları); Nanoteknolojilerin Uygulamaları, Boya, Tekstil (Tıbbi, teknik, ekolojik, ev ve akıllı tekstil ürünler), Sağlık uygulamaları, Gelecekteki olası uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Poole, C.P., Owens, F.J., Introduction to Nanotechnology, Wiley Interscience, 2003
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci nano ebatlarda üretim tekniklerini üretim sistemlerinde kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci bilimsel çalışmalarında nanoteknoloji bilgisini kullanır. |
ÖÇ03 | Öğrenci nanoteknoloji ile ilgili disiplinler arası takımlarda çalışır. |
ÖÇ04 | Nanoteknolojinin anlam ve önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Sentezlenmesi amaçlanan nanotanecikler için uygun yöntemi seçer. |
ÖÇ06 | Nanoyapıların SEM, TEM analizlerini yorumlar. |
ÖÇ07 | Nanoyapıların, FTIR, XRD, Raman analizlerini yorumlar. |
ÖÇ08 | Nanoteknolojik gelişmeleri süreli yayınlarda izler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanoteknoloji nedir | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Makro, mikro, nano yapılar | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Nano yapıların sentez yöntemleri, Plazma ark yöntemi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Nano yapıların sentez yöntemleri, Kimyasal buhar çökeltimi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Nano yapıların sentez yöntemleri, Sol-gel | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Nano yapıların sentez yöntemleri, Elektroçöktürme, Öğütme | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Nano yapıların sentez yöntemleri, Doğal nanopartiküllerden elde etme | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nanoyapıların incelenmesinde kullanılan yöntemler (Mikroskopik) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Nanoyapıların incelenmesinde kullanılan yöntemler (Spektroskopik) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Nanoyapıların incelenmesinde kullanılan yöntemler (X-ışınları) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Nanoteknolojilerin Uygulamaları-I | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Nanoteknolojilerin Uygulamaları-II | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gelecekteki olası uygulamalar-I | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gelecekteki olası uygulamalar-II | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,72 | ||
AKTS | 4 AKTS |