CKZ308 Reaksiyon Mühendisliği 1

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CKZ308
Ad Reaksiyon Mühendisliği 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kimyasal reaktörlerin tasarlanması ve çalıştırılmasını öğretmek

Dersin İçeriği

Kimyasal kinetik ile tepkimelerin olduğu reaktörleri birleştirir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Kimyasal Tepkime Mühendisliği-H. Scott Fogler

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimyasal tepkime mühendisliğinin genel ilkelerini ayırt eder
ÖÇ02 Homojen tepkimelerin kinetiğini tanımlar
ÖÇ03 Kesikli reaktör verilerini çözümler
ÖÇ04 Reaktör tasarımını ayırt eder
ÖÇ05 Tekil ve paralel tepkimeler için ideal reaktörler ve tasarımı ayırt eder
ÖÇ06 Çoklu tepkimeleri tanımlar
ÖÇ07 Doğru reaktör türünü ayırt eder
ÖÇ08 İdeal olmayan akışı ve modelleri ayırt eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi;
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kimyasal tepkime mühendisliğine genel bakış Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Homojen tepkimelerin kinetiği Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Kesikli reaktör verilerinin yorumu Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Reaktör tasarımına giriş Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tekil bir tepkime için ideal reaktörler Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Tekil bir tepkime için tasarım Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Paralel tepkimeler için tasarım Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Kaynaklar ve ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çoklu tepkimeler Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Sıcaklık ve basınç etkileri Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Doğru reaktör türünün seçimi Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 İdeal olmayan akış Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Kompartıman modelleri Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Dispersiyon modeli Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Seri bağlı tank modeli Kaynak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynaklar ve ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynaklar ve ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 93
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,72
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:49