Genel Bilgi
Kod | CKZ404 |
Ad | Diploma Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-8 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
1.Öğrencilerin lisans eğitimi süresince kazandıkları bilgi ve becerilerini uygulayabilecekleri bir çalışmaya imkan sağlamak. 2.Öğrencilerin yaptıkları çalışmayla ilgili literatür bilgilerine ulaşarak bu bilgileri doğru olarak kullanmaları ve yorumlamalarını sağlamak. 3.Öğrencilerin Kimya Mühendisliği alanında yaptıkları bir çalışmayı Türkçe veya İngilizce olarak yazılı rapor ve sözlü olarak sunmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Kimya Mühendisliği alanındaki bir konu ile ilgili gerçekleştirilen ve öğrencinin profesyonel gelişimine katkı sağlayan bir çalışmadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans Eğitiminde aldıkları matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini Kimya Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanmış olacaklardır |
ÖÇ02 | Kimya Mühendisliği alanındaki bir konu ile ilgili bilgilere ulaşma ve kullanma becerisine sahip olacaklardır. |
ÖÇ03 | Bir konuyu, Türkçe/İngilizce yazılı ve sözlü olarak sunma becerisini kazanacaklardır. |
ÖÇ04 | Bir proje konusu belirlemek için ön çalışma yapar |
ÖÇ05 | Proje konusu hakkında literatür araştırması yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür Araştırması-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Literatür Araştırması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Literatür Araştırması-III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Deneysel Çalışma-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Deneysel Çalışma-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Deneysel Çalışma-III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Deneysel Çalışma-IV | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Modelleme Çalışması-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Modelleme Çalışması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Modelleme Çalışması-III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Rapor yazımı-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Rapor yazımı-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Sözlü Sunum-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Sözlü Sunum-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |