CKZ404 Diploma Projesi

8 AKTS - 0-8 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CKZ404
Ad Diploma Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

1.Öğrencilerin lisans eğitimi süresince kazandıkları bilgi ve becerilerini uygulayabilecekleri bir çalışmaya imkan sağlamak. 2.Öğrencilerin yaptıkları çalışmayla ilgili literatür bilgilerine ulaşarak bu bilgileri doğru olarak kullanmaları ve yorumlamalarını sağlamak. 3.Öğrencilerin Kimya Mühendisliği alanında yaptıkları bir çalışmayı Türkçe veya İngilizce olarak yazılı rapor ve sözlü olarak sunmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Kimya Mühendisliği alanındaki bir konu ile ilgili gerçekleştirilen ve öğrencinin profesyonel gelişimine katkı sağlayan bir çalışmadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans Eğitiminde aldıkları matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini Kimya Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanmış olacaklardır
ÖÇ02 Kimya Mühendisliği alanındaki bir konu ile ilgili bilgilere ulaşma ve kullanma becerisine sahip olacaklardır.
ÖÇ03 Bir konuyu, Türkçe/İngilizce yazılı ve sözlü olarak sunma becerisini kazanacaklardır.
ÖÇ04 Bir proje konusu belirlemek için ön çalışma yapar
ÖÇ05 Proje konusu hakkında literatür araştırması yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür Araştırması-I Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Literatür Araştırması-II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Literatür Araştırması-III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Deneysel Çalışma-I Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Deneysel Çalışma-II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Deneysel Çalışma-III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Deneysel Çalışma-IV Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Modelleme Çalışması-I Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Modelleme Çalışması-II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Modelleme Çalışması-III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Rapor yazımı-I Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Rapor yazımı-II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Sözlü Sunum-I Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Sözlü Sunum-II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 200
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,00
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:50