Genel Bilgi
Kod | FRAZ401 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HELENE ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HELENE ÇAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocukların öğrenme stratejilerini, çocuklara Fransızca öğretiminde uygulanacak sınıf içi yöntem ve teknikleri; oyun, şarkı ve görsel araçların geliştirilmesini ve kullanılmasını öğrenme
Dersin İçeriği
Çocuklara yabancı dil öğretimi, Nuremberg Kararları, ülkeler ve çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları, çocuklara Fransızca öğretimi uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Porcher, L. & Groux, D. (1998). L'Apprentissage précoce des langues. Paris : Presses Universitaires de France Gaonac'h, D. (2015). L'Apprentissage précoce d'une langue étrangère. Paris : Hachette Garabédian, M. (1992). Enseignements/apprentissages précoces des langues. Paris : Hachette Calaque, E. (1997). L'enseignement précoce du français langue étrangère : Bilan et perspectives. Laboratoire Lidilem.
Notlar
Goethe-İnstitut (1997). Recommandations De Nuremberg. Pour l’apprentissage précoce des langues étrangères ou comment trouver un chemin vers une didactique et une méthodologie de l’apprentissage précoce des langues étrangères. Munich.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fransızcanın çocuklara öğretiminde uygulanacak teknikler, oyun, şarkı ve diğer etkinliklerin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenir |
ÖÇ02 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar |
ÖÇ03 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir |
ÖÇ04 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler |
ÖÇ05 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ06 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar |
ÖÇ07 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar |
ÖÇ08 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
ÖÇ09 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar |
ÖÇ10 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır |
ÖÇ11 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir |
ÖÇ12 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur |
ÖÇ13 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
ÖÇ14 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır |
ÖÇ15 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | II. Dünya savaşından bugüne çocuklara yabancı dil öğretiminin gelişimi 1 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | II. Dünya savaşından bugüne çocuklara yabancı dil öğretiminin gelişimi 2 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Nuremberg kararlarının incelenmesi 1 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Nuremberg kararlarının incelenmesi 2 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | 1970 lere kadar çocuklara yabancı dil öğretiminin gelişimi | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | ABD, İngiltere, Sovyetler Birliği, Kanadada uygulamalar | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Konuların seçimi (sayılar, renkler, alışveriş, evin bölümleri vb.) Öğrenci sunumları | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grupların sunumu ve eleştiriler 1 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Grupların sunumu ve eleştiriler 2 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Grupların sunumu ve eleştiriler 3 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Grupların sunumu ve eleştiriler 4 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Grupların sunumu ve eleştiriler 5 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Grupların sunumu ve eleştiriler 6 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Grupların sunumu ve eleştiriler 7 | Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |