FRAZ401 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ401
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HELENE ÇAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HELENE ÇAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocukların öğrenme stratejilerini, çocuklara Fransızca öğretiminde uygulanacak sınıf içi yöntem ve teknikleri; oyun, şarkı ve görsel araçların geliştirilmesini ve kullanılmasını öğrenme

Dersin İçeriği

Çocuklara yabancı dil öğretimi, Nuremberg Kararları, ülkeler ve çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları, çocuklara Fransızca öğretimi uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Porcher, L. & Groux, D. (1998). L'Apprentissage précoce des langues. Paris : Presses Universitaires de France Gaonac'h, D. (2015). L'Apprentissage précoce d'une langue étrangère. Paris : Hachette Garabédian, M. (1992). Enseignements/apprentissages précoces des langues. Paris : Hachette Calaque, E. (1997). L'enseignement précoce du français langue étrangère : Bilan et perspectives. Laboratoire Lidilem.

Notlar

Goethe-İnstitut (1997). Recommandations De Nuremberg. Pour l’apprentissage précoce des langues étrangères ou comment trouver un chemin vers une didactique et une méthodologie de l’apprentissage précoce des langues étrangères. Munich.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızcanın çocuklara öğretiminde uygulanacak teknikler, oyun, şarkı ve diğer etkinliklerin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenir
ÖÇ02 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar
ÖÇ03 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir
ÖÇ04 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler
ÖÇ05 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklar
ÖÇ06 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar
ÖÇ07 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar
ÖÇ08 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
ÖÇ09 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar
ÖÇ10 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır
ÖÇ11 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir
ÖÇ12 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur
ÖÇ13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
ÖÇ14 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır
ÖÇ15 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 II. Dünya savaşından bugüne çocuklara yabancı dil öğretiminin gelişimi 1 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 II. Dünya savaşından bugüne çocuklara yabancı dil öğretiminin gelişimi 2 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Nuremberg kararlarının incelenmesi 1 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Nuremberg kararlarının incelenmesi 2 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 1970 lere kadar çocuklara yabancı dil öğretiminin gelişimi Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 ABD, İngiltere, Sovyetler Birliği, Kanadada uygulamalar Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Konuların seçimi (sayılar, renkler, alışveriş, evin bölümleri vb.) Öğrenci sunumları Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Grupların sunumu ve eleştiriler 1 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Grupların sunumu ve eleştiriler 2 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Grupların sunumu ve eleştiriler 3 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Grupların sunumu ve eleştiriler 4 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Grupların sunumu ve eleştiriler 5 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Grupların sunumu ve eleştiriler 6 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Grupların sunumu ve eleştiriler 7 Kaynakta Belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 07:17