TT131 Temel Sanat Eğitimi 1

7 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT131
Ad Temel Sanat Eğitimi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi.

Dersin İçeriği

Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

GÖKAYDIN, nevide. (2002) Temel Sanat Eğitimi. M.E.B yayınları ISBN : 975-11-2191-4)Ankara.

Notlar

DELİDUMAN, Canan ve Berna İSTİFOĞLU (2006). Temel Sanat Eğitimi. Kalıpsan Ltd. Şti. ISBN: 9944-991-11-2. Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Plastik sanatların temel elemanlarını ve ilkelerini bilir ve uygulamalar yapar.
ÖÇ02 Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar.
ÖÇ03 Görsel sanat çalışmalarını değerlendirebilir ve çözümlemeye çalışır.
ÖÇ04 Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur.
ÖÇ05 Tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir
ÖÇ06 Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranır
ÖÇ07 Temel Sanat Egitimi bilgisini (form, kompozisyon, gibi...) edinir.
ÖÇ08 Renk kontrastlarını örnekler ve doğal nesneler üzerinden inceleyerek yapacağı çalışmalarda etkili kullanım becerisini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Malzeme tanıtımı. araştırmaları. . (Kağıt Kurdele ile kompozisyon) . karton, makas, yapıştırıcı, karakalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Makro etüt: Işık ve gölge ile hacimsel yapı kazandırma çalışmasından sonra: Işık-gölge etkisine bağlı olmakla birlikte nesnelerin moleküler yapısını da irdeleyerek, bir tasarım elamanı olan çizgiyi bu yapısal farklılıkları ifade edecek değerlerle kullanma. (İplik Düğümleriyle kompozisyon araştırmaları ) Karakalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Plastik sanatlarda Nokta öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. Puantalizm konusu çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Plastik sanatlarda Çizgi öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. Mürekkep Rapido Kalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
5 Sistematik ve Serbest Çizgi çalışmalarında somut-soyut aşamalarını araştırma. Rapido kalem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Kağıt Katlama. Buruşturulmuş beyaz kağıdı(siyah zemin üzerinde), dört ders saatinde uygulama. Kağıt, guaj, çini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Yüzeyi bölüp düzeni bozarak yeniden düzenleme (distortion grids) Çok sayıda dergi, gazete veya fotoğraf araştırılıp getirilecek. Bak: Temel Sanat Eğitimi- Nevide Gökaydın s: 312-315 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Fon kartonu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
9 Harf ile Zemin Düzenleme. Kolaj çalışması. / veya yeniden Düzenleme Kitaptan ilgili bölüm incelenerek, gerekli maşzemeler, (dergi gazete, v.s. getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Serbest Bir Motif ile Zemin Düzenleme. Leke Ögesi Form ve Biçim,Işık-Gölge. Kolaj çalışması. Doğal ve yapay dokular araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Doğadan esinlenerek Doku Oluşturma, plastik sanatlarda Doku öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. Doğal ve yapay dokular. Doğal ve yapay dokular araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
12 Açık-koyu değerler kullanılarak yapılan Kolaj çalışması. (Çıkış noktası natürmort.) Gazete, makas, yapıştırıcı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Orijinal (Özgün), Stilize(Biçimlendirme), Deformasyon (Biçimsizleşme) Serbest Obje, karakalem, rapido. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Metaformoz (başkalaşma) 1 Serbest Obje, karakalem, rapido. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
15 Metaformoz (başkalaşma)2 Serbest Obje, karakalem, rapido. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FINAL EXAM Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FINAL EXAM Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 21 21
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 42 42
Toplam İş Yükü (Saat) 175
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,00
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:59