Genel Bilgi
Kod | TT104 |
Ad | Tekstil ve Moda Tasarımında Mesleki Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil ve moda tasarımı bölümünden mezun olacak öğrencinin çalışma alanlarını tanıması, network oluşturabilmesi ve yönelmek istediği (baskı, dokuma, giysi, örme vb.) alanlara ilişkin bilgi ve becerisini geliştirecek derslere yönelmesi için bilinç oluşturmak
Dersin İçeriği
Tekstil ve moda tasarımı bölümünden mezun olacak öğrencilere çalışma alanları, meslek grupları tanıtılır. Dokuma, baskı, örme, giysi, halı işletmelerine gezi düzenlenerek öğrenciler sektör ile tanıştırılır. Mesleki etik bilinci oluşturulur.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bu derse ilişkin basılı ders notu bulunmamaktadır.
Notlar
Makaleler, internet kaynakları, meslek gruplarına ait tanıtım videoları,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil ve Moda Tasarımı ile ilgili meslek gruplarını tanır |
ÖÇ02 | Öğrenci yönelmek istediği alan ile ilgili farkındalık kazanır. |
ÖÇ03 | Meslek etiği ve sorunları hakkında bilinç sahibi olur |
ÖÇ04 | Öğrenci dört yıl boyunca ders yapacağı bölüm öğretim elemanlarını tanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci genel tasarımcı etik ve ahlakı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil ve Moda Tasarımı bölümünün meslek gruplarına ilişkin genel bilgilerin aktarımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tekstil (Dokuma) Tasarımına ilişkin genel bilgiler, dokuma tasarımcısının çalışma alanlarının anlatımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tekstil (Dokuma) sektörünün tanıtılması için fabrika gezisi | gezilecek fabrika hakkında bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Tekstil (Baskı) tasarımına ilişkin genel bilgiler, Baskı tasarımcısının çalışma alanları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tekstil (Baskı) sektörünün tanıtılması için fabrika gezisi | gezilecek fabrika hakkında bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Baskı tasarımcısının çalışma alanlarına dair detaylı bilgilendirme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Digital baskı Tasarımındaki sektörel yenilikler ve bu alandaki çalışmaların tanıtımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Moda (Giysi) tasarımına ilişkin genel bilgiler, Giysi tasarımcısının yetkinlikleri hakkında bilgilendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Moda (Giysi) tasarımına ilişkin genel bilgiler, Giysi tasarımcısının çalışma alanları hakkında genel bilgilendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Moda (Giysi) tasarımcısında bulunması gereken teknik alt yapı hakkında bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunlarının edinmesi gerekli bilgisayar programları hakkında genel bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
13 | CAD sistemleri hakkında genel bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Adobe Photoshop programının Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümündeki kullanımına yönelik anlatım. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Adobe Illustratör programının Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümündeki kullanımına yönelik anlatım. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav dosyası ile hazır bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav dosyası ile hazır bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |