TT134 Görsel Dil 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT134
Ad Görsel Dil 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanat ve tasarım kavramlarını tekstil tasarımı konusu çerçevesinde yorumlayabilmek .

Dersin İçeriği

Tasarım elemanlarını kavrayan öğrenciler sanat, sanatın gelişimi, sanatta meydana gelen değişimleri öğrenirler. Geçmişten günümüze sanatta içerik, form ve materyal gibi alanlarda oluşan değişim ve gelişmeleri ve sanat akımlarını araştırırlar.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

MAY, Rollo.( 2003). Yaratma Cesareti (çeviren: Alper Oysal) Metis Yayınları. ISBN 975-342-190-7. , İstanbul .

Notlar

TANSUĞ, Sezer. 1988. Sanatın Görsel Dili. Remzi Kitabevi. ISBN: 975-14-0076-7. İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olur.
ÖÇ03 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olurl.
ÖÇ04 Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapar.
ÖÇ05 Sanat ve tasarım alanlarına dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanır.
ÖÇ06 Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder.
ÖÇ07 Öğrenci, sanat eserinden haz alma becerisi kazanır.
ÖÇ08 Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Görsel ve işlevsel tasarımların değerlendirilmesi Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Sanat fikrinin gelişimi ve yayılması Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Sanatın amaçları Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Sanatta değişimin doğal evreleri- içerik ve konularda değişim 1 Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Sanatta değişimin doğal evreleri- içerik ve konularda değişim 2 Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Sanatta değişimin doğal evreleri- (fotoğraf,sömürgecilik,psikanaliz) 3 Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Ara Sınav (VİZE) Ara Sınav (VİZE) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
8 Ara Sınav Müze, Kütüphane ve internet araştırması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanatta değişimin doğal evreleri- formda değişim- (izlenimcilik, fovizm) Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Sanatta değişimin doğal evreleri- formda değişim- (kübizm,ekspresyonizm) Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Sanatta değişimin doğal evreleri-formda değişim- (dadaizm,pop art,soyut sanat) Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Sanatçı ve Tasarımcı Portreleri Müze, Kütüphane ve internet araştırması (Sanat Tasarım ve Görsel Kültür P.56) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Gösterge Sistemleri Olarak Sanat ve Tasarım Müze, Kütüphane ve internet araştırması(Sanat Tasarım ve Görsel Kültür S: 173) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Öğrenci sunumları 1 Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci sunumları 2 Müze, Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:01