TT209 Buluş Kompozisyon

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT209
Ad Buluş Kompozisyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tekstil tasarımlarının baskıya hazır hale getirilmesini ögrenir.Kumaş türüne göre desen tasarımını yapmayı kavrar.

Dersin İçeriği

Tasarımların baskıya hazırlama aşamaları ve detayları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Tasar, Hulusi Güngör Temel Tasarım Latife Gürer Tekstil Yüzey Tasarımı Yaratı Sürecinde Renk Semra Gür Üstüner (Sanatta Yeterlik Tezi) internet kaynakları Çağlarca, S., Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Kitabevi,İst.,1993.

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biçim birimde bir yön verilerek vektörün yönünü saptama ve çözümlenmesini raport tekrarını belirler öğrenir.
ÖÇ02 Tekstil yüzeylerinin baskıya hazır hale getirilmesi biçim birimlerin yorumlama becerisini kazanır.
ÖÇ03 Deseni oluştururken deseni sonsuza kadar çıkarma özelliğine sahip olur.
ÖÇ04 Desen şablon figür oranları ve çizim,ışık renk kombinasyonları farklı boyama teknikleri ile kumaş dokusunun kağıda aktarılmasını açıklar.
ÖÇ05 Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur.
ÖÇ06 Öğrenci tekstil tasarımının yaratıcı ve görsel becerilerini teknolojiyle birleştirip açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeri hakkında bilgi verilmesi Tasarım öğe ve ilkeleri ile ilgili sunum Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Birim oluşturma , kurşun kalem ve mürekkep ile resimleme. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Birimin yeni sistemler ile çeşitlenmesi. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 1 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 2 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 1 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 2 Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Öğrenci proje sunumu hazırlamalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Üçgen birim oluşturmak için uygun kesitler alma. Anlatılan sistem önermeleri ile 3 farklı birimden altıgen sistem örnekleri oluşturma. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Büyük-küçük ilişkisi. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Büyük-küçük ilişkisi ve doku. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Boşluk doluluk ilişkisi Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci final sınavında teslim edeceği dosya için eksik konuların tamamlar. Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarım ve uygulamalarını dosya ile sunar Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:40