TT301 Bilgisayar Destekli Tasarım 3

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT301
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım 3
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi, Gİysi teknik çizimlerin vektörel olarak dijital ortamda oluşturulması ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesidir.

Dersin İçeriği

Öğretim görevlisi öğrencilere, Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmelerini ve Giysi Tasarımı dersini destekleyici amaçlı Giysi Teknik Çizimini program araçlarını kullanarak vektörel biçimde çizme tekniklerini uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci, daha önceki yarıyıllara ait bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da alıp başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.

Kaynaklar

Öğrencinin ders sırasında kendi aldığı notlar, kaynak olarak kullanılacaktır.

Notlar

Tutorial videolar, internet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; bilgisayar ortamında, sayısal görüntü üretim ve işleme tekniklerine ait temel kavramları öğrenir
ÖÇ02 Nesne yönelimli bir programı (Adobe Illustrator) temel düzeyde öğrenerek vektör grafiği üretebilir. Vektör grafiği üretirken temel çizim tekniklerini kullanma becerisini edinir.
ÖÇ03 Moda illustrasyon bilgisini kullanarak, vektörel çizim teknikleriyle Moda ilustrasyon çizimleri yapar.
ÖÇ04 Vektörel ortamda çizdiği motifleri raportlama tekniklerine uygun şekilde metraj desene dönüştürür.
ÖÇ05 Vektörel temel çizim tekniklerini kullanarak Giysi Teknik Çizimleri hazırlar.
ÖÇ06 Vektörel metraj desenleri oluşturduktan sonra sonra, çizdiği moda ilüstrasyonu figürünün giysilerine yerleştirerek, etkili sunumlar yaratır.
ÖÇ07 Vektörel grafik oluşturma bilgisi ile kendi logo ve amblemini tasarlayabilir.
ÖÇ08 Kartvizit ve portfolyo ve afiş tasarımı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş. Genel Bilgiler. Ders İçin Gerekli Malzemeler ve Dersin İşleyişi Hakkında Bilgilendirme Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Adobe Illustratör vectorel görüntü işleme yazılımının tanıtımı. Addobe Photoshop ile arasındaki teknik farkın anlatımı. Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
3 Programınmoda tasarımına yönelik kullanım alanları. Dergi, gazete vb kaynakların ders sırasında taranması ve her öğrencinin farklı modelleri çözümleme çalışmaları yapması Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Araçlarda Pen toolun teknik çizime yöneli uygulamalı anlatımı Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Programın Araçlar menüsünün anlatımı ve belirlenen ürün gruplarına ait çizimler yapılarak programların kullanılması. Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Seçilen modeller üzerinden teknik detayların program yardımı ile çalışılması Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Tekstil dikim aksesuarlarının (düğme, fermuar vs) vektörel çizimi. Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Öğrenci der tekrarlarını yaparak sınava çalışmış olmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Program aracılığı ile Giysi Tasarımına yönelik artistik model çalışmaları Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Illustrator programı kullanılarak metraj desen çalışmasının yapılması. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Addobe Photoshop ve Illustrator programlarının ortak kullanıarak artistik model çizimlerin giydirilmesi. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Logo tasarımının anlatımı ve uygulanması Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 kartvizit tasarımı anlatımı ve uygulaması Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci der tekrarlarını yaparak sınava çalışmış olmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 11 2 22
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:05