TTS329 İç Mekan Tekstillerinde Koleksiyon Oluşturma

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS329
Ad İç Mekan Tekstillerinde Koleksiyon Oluşturma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin güncel mekan ve dekorasyon anlayışı hakkında süreli yayınları araştırmaları, mekan-tekstil ilişkisini irdelemeleri beklenmektedir. Mimariye bağlı dekorasyon tarzları ve bunlara özgü tekstiller araştırılacaktır. Güncel eğilimler doğrultusunda, hedef kitleye uygun tema belirleyerek, bu temanın alt başlıklarını oluşturan kavramları sorgulamaları ve bunu raporlamaları istenmektedir. Özgün görsel malzemeden oluşan bir hikaye panosu hazırlayan öğrencilerin, buradan hareketle temayı yansıtacak renk, doku, desen çalışmaları yapmaları ve bir eskiz defteri hazırlamaları gerekmektedir. Eskiz aşaması her türlü teknik ve malzemenin serbest olduğu bir süreçten, derste yapılan eleştiriler ve çözümlemeler doğrultusunda amaca yönelik daha özelleşmiş bir sürece doğru gelişecektir. Her derste de bu sürecin amaca ve ürüne uygun işlemesine dikkat edilecektir. Tasarımların ürüne dönüşme aşamasında ise bilgisayar teknolojisinden yararlanılacak ve teknik çözümleme yapılacaktır. Uygulama aşamasında üretilecek iç mekan tekstilinin kullanım yeri, kumaş bileşimi, hedef kitlesi, üretim tekniği, maliyet vb. gibi unsurları sürekli olarak irdelenmesi gereken noktalar olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, belirli bir tema doğrultusunda farklı tekstil teknikleri kullanılarak iç mekan tekstilleri tasarlanırken uyulması gereken önemli teknik ve estetik noktaları, tasarım-ürün-mekan ilişkisi göz önünde bulundurularak çözmeyi, tasarımları ürüne dönüştürmeyi ve bunlarla birlikte kullanılacak alternatif tasarımları üretmeyi öğretmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Interior Design, PILE, F. John, Henry N. Abrams, Inc. Publisher, New York, 1998, Twentieth-century Fabrics, European and American Designers and Manufactures, Doretta Davanzo POLI Rizzoli International Publication Inc., Milano, 2007,

Notlar

Ders notlari yeterlidir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hazırladığı özgün görsel kaynaklardan yararlanır.
ÖÇ02 Çıkış noktasına uygun, yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşım geliştirir.
ÖÇ03 Genel dekorasyon tarzlarını ayırt eder.
ÖÇ04 Kullanılacak mekana uygun ürün tasarımları ve bunlara uygun kombin tasarımlar yapar.
ÖÇ05 Seri üretim yapabilecek şekilde teknik çözümlemesini bilir.
ÖÇ06 Tasarımları ürüne dönüştürürken kumaş kompozisyonuna ve desene uygun malzeme seçer.
ÖÇ07 Tasarlanmış ve üretilmiş baskılı, dokuma, işlemeli bir ürünü etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ08 Hazırladığı tasarımı ürün haline getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Verilen bir tasarım teması üzerine araştırma yapılması, kavramların irdelenmesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösteri
2 Sezonun Heimtextile'deki ev tekstili, Maison Objet fuarındaki dekorasyon eğilimlerinin incelenmesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Hikaye panosunun hazırlanması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 İrdelenen kavramların doku, desen, renk olarak görselleştirilmesi çalışmaları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Eskiz çalışmaları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Eskiz çalışmaları seçimi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Tasarım çalışmaları, kompozisyonlarının oluşturulması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav dönem ödevi hazırlığı ve uygulama süreci Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 kompozisyonlarının oluşturulmasına devam araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım çalışmaları, renk etüdlerinin yapılması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
11 Tasarım çalışmaları paftaların hazırlanması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 uygulama çalışmasına geçiş araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 uygulama çalışması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının değerlendirilmesi ve sunum araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının değerlendirilmesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:42