Genel Bilgi
Kod | TTS329 |
Ad | İç Mekan Tekstillerinde Koleksiyon Oluşturma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin güncel mekan ve dekorasyon anlayışı hakkında süreli yayınları araştırmaları, mekan-tekstil ilişkisini irdelemeleri beklenmektedir. Mimariye bağlı dekorasyon tarzları ve bunlara özgü tekstiller araştırılacaktır. Güncel eğilimler doğrultusunda, hedef kitleye uygun tema belirleyerek, bu temanın alt başlıklarını oluşturan kavramları sorgulamaları ve bunu raporlamaları istenmektedir. Özgün görsel malzemeden oluşan bir hikaye panosu hazırlayan öğrencilerin, buradan hareketle temayı yansıtacak renk, doku, desen çalışmaları yapmaları ve bir eskiz defteri hazırlamaları gerekmektedir. Eskiz aşaması her türlü teknik ve malzemenin serbest olduğu bir süreçten, derste yapılan eleştiriler ve çözümlemeler doğrultusunda amaca yönelik daha özelleşmiş bir sürece doğru gelişecektir. Her derste de bu sürecin amaca ve ürüne uygun işlemesine dikkat edilecektir. Tasarımların ürüne dönüşme aşamasında ise bilgisayar teknolojisinden yararlanılacak ve teknik çözümleme yapılacaktır. Uygulama aşamasında üretilecek iç mekan tekstilinin kullanım yeri, kumaş bileşimi, hedef kitlesi, üretim tekniği, maliyet vb. gibi unsurları sürekli olarak irdelenmesi gereken noktalar olacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, belirli bir tema doğrultusunda farklı tekstil teknikleri kullanılarak iç mekan tekstilleri tasarlanırken uyulması gereken önemli teknik ve estetik noktaları, tasarım-ürün-mekan ilişkisi göz önünde bulundurularak çözmeyi, tasarımları ürüne dönüştürmeyi ve bunlarla birlikte kullanılacak alternatif tasarımları üretmeyi öğretmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Interior Design, PILE, F. John, Henry N. Abrams, Inc. Publisher, New York, 1998, Twentieth-century Fabrics, European and American Designers and Manufactures, Doretta Davanzo POLI Rizzoli International Publication Inc., Milano, 2007,
Notlar
Ders notlari yeterlidir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hazırladığı özgün görsel kaynaklardan yararlanır. |
ÖÇ02 | Çıkış noktasına uygun, yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşım geliştirir. |
ÖÇ03 | Genel dekorasyon tarzlarını ayırt eder. |
ÖÇ04 | Kullanılacak mekana uygun ürün tasarımları ve bunlara uygun kombin tasarımlar yapar. |
ÖÇ05 | Seri üretim yapabilecek şekilde teknik çözümlemesini bilir. |
ÖÇ06 | Tasarımları ürüne dönüştürürken kumaş kompozisyonuna ve desene uygun malzeme seçer. |
ÖÇ07 | Tasarlanmış ve üretilmiş baskılı, dokuma, işlemeli bir ürünü etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ08 | Hazırladığı tasarımı ürün haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verilen bir tasarım teması üzerine araştırma yapılması, kavramların irdelenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösteri |
2 | Sezonun Heimtextile'deki ev tekstili, Maison Objet fuarındaki dekorasyon eğilimlerinin incelenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hikaye panosunun hazırlanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | İrdelenen kavramların doku, desen, renk olarak görselleştirilmesi çalışmaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Eskiz çalışmaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Eskiz çalışmaları seçimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Tasarım çalışmaları, kompozisyonlarının oluşturulması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | dönem ödevi hazırlığı ve uygulama süreci | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | kompozisyonlarının oluşturulmasına devam | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tasarım çalışmaları, renk etüdlerinin yapılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tasarım çalışmaları paftaların hazırlanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | uygulama çalışmasına geçiş | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | uygulama çalışması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının değerlendirilmesi ve sunum | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının değerlendirilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |