Genel Bilgi
Kod | TTS333 |
Ad | Kalıp Hazırlama Teknikleri-3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kız ve erkek çocukların temel giysi kalıpları ve model uygulamalı giysi çizimleri, erkek vücut tipleri ile ölçü alma, ölçü sınıflandırılması ölçü tabloları, Erkek giyim çeşitlerinin temel ve model uygulamalı kalıplar, erkek giysi çeşitlerinden ceket, mont, palto, pantolon vb. kalıpları.
Dersin İçeriği
Öğrencilere çocuk ve erkek giysi üretimi için gerekli kalıp bilgilerinin verilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. Kim and I. Kim, Patternmaking For Meanswear Classic Contemporary, Bloomsbury Publishing, London: 2014. S. Kuru ve N. Y. Çeğindir, Çocuk Giysi Tasarımında Kalıp Çizimleri, Gazi Kitabevi, Ankara: 2001.
Notlar
F. D. Şener, Çocuk Giyimi, Ankara: 2000. M. Yakartepe, Z. Yakartepe, Konfeksiyon Teknolojisi, Cilt: 3-4, T.A.D.M. Yayınları, İstanbul: 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, insan vücudunu tanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, kalıp çizimi yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, temel kalıp üzerine model uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler kalıp dersinin moda tasarımındaki yeri ve önemini bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, insan vücut ölçüsü alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kız ve erkek çocukların temel giysi kalıp özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Kız çocuğu temel elbise kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Erkek çocuğu temel gömlek kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kız ve erkek çocuğu mont/ceket kalıp çizimleri | Çocuk temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Kız çocukları için model uygulamalı kalıp çizimleri | Çocuk temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Erkek çocukları için model uygulamalı kalıp çizimleri | Çocuk temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erkek giysi çeşitlerinden gömlek kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Erkek giysi çeşitlerinden model uygulamalı gömlek kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Erkek giysi çeşitlerinden pantolon kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Erkek giysi çeşitlerinden model uygulamalı pantolon kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Erkek giysi çeşitlerinden mont kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Erkek giysi çeşitlerinden model uygulamalı mont kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Erkek giysi çeşitlerinden yelek kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |