Genel Bilgi
Kod | TTS333 |
Ad | Kalıp Hazırlama Teknikleri-3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kız ve erkek çocukların temel giysi kalıpları ve model uygulamalı giysi çizimleri, erkek vücut tipleri ile ölçü alma, ölçü sınıflandırılması ölçü tabloları, Erkek giyim çeşitlerinin temel ve model uygulamalı kalıplar, erkek giysi çeşitlerinden ceket, mont, palto, pantolon vb. kalıpları.
Dersin İçeriği
Öğrencilere çocuk ve erkek giysi üretimi için gerekli kalıp bilgilerinin verilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. Kim and I. Kim, Patternmaking For Meanswear Classic Contemporary, Bloomsbury Publishing, London: 2014. S. Kuru ve N. Y. Çeğindir, Çocuk Giysi Tasarımında Kalıp Çizimleri, Gazi Kitabevi, Ankara: 2001.
Notlar
F. D. Şener, Çocuk Giyimi, Ankara: 2000. M. Yakartepe, Z. Yakartepe, Konfeksiyon Teknolojisi, Cilt: 3-4, T.A.D.M. Yayınları, İstanbul: 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, insan vücudunu tanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, kalıp çizimi yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, temel kalıp üzerine model uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler kalıp dersinin moda tasarımındaki yeri ve önemini bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, insan vücut ölçüsü alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kız ve erkek çocukların temel giysi kalıp özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Kız çocuğu temel elbise kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Erkek çocuğu temel gömlek kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kız ve erkek çocuğu mont/ceket kalıp çizimleri | Çocuk temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Kız çocukları için model uygulamalı kalıp çizimleri | Çocuk temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Erkek çocukları için model uygulamalı kalıp çizimleri | Çocuk temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erkek giysi çeşitlerinden gömlek kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Erkek giysi çeşitlerinden model uygulamalı gömlek kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Erkek giysi çeşitlerinden pantolon kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Erkek giysi çeşitlerinden model uygulamalı pantolon kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Erkek giysi çeşitlerinden mont kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Erkek giysi çeşitlerinden model uygulamalı mont kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Erkek giysi çeşitlerinden yelek kalıp çizimi | Erkek temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |