Genel Bilgi
Kod | TTS320 |
Ad | Kalıp Hazırlama Teknikleri-4 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kadın, erkek ve çocuk iç giyim kalıp özellikleri, temel ve uygulamalı iç giyim kalıp çizimleri, özel amaçlı giysi kalıp özellikleri.
Dersin İçeriği
Öğrencilere iç giyim ve özel giysiler hakkında gerekli kalıp bilgilerinin verilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Helen Joseph-Armstrong, "Patternmaking For Fashion Design" Los Angeles.
Notlar
Songül Kuru ve Neşe Yaşar Çeğindir, "Çocuk Giysi Tasarımında Kalıp Çizimleri", Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, insan vücudunu tanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, kalıp çizimi yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, temel kalıp üzerine model uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, kalıp dersinin moda tasarımındaki yeri ve önemini bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, insan vücut ölçüsü alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Kadın, erkek ve çocuk iç giyim kalıp özellikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Kadın, erkek ve çocuk iç giyimlerinden atlet kalıp çizimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kadın, erkek ve çocuk iç giyimlerinden külot çizimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kadın, erkek ve çocuk iç giyimlerinden mayo kalıp çizimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Kadın, erkek ve çocuk model uygulamalı külot kalıp çizimleri | İç giyim temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Kadın, erkek ve çocuk model uygulamalı mayo kalıp çizimleri | İç giyim temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kadın, erkek ve çocuk model uygulamalı iç giyim kalıp çizimleri (Model 1) | İç giyim temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Kadın, erkek ve çocuk model uygulamalı iç giyim kalıp çizimleri (Model 2) | İç giyim temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Kadın, erkek ve çocuk model uygulamalı iç giyim kalıp çizimleri (Model 3) | İç giyim temel beden kalıbı kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Özel amaçlı giysi kalıp özellikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Özel amaçlı giysilerden iş tulumu kalıp çizimleri | Kalıp kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Özel amaçlı giysilerden mesleki kıyafet kalıp çizimleri | Kalıp kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Özel amaçlı giysilerden koruyucu giysilerin kalıp çizimleri | Kalıp kopyası alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |