TT310 Giysi Tasarımı 2

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT310
Ad Giysi Tasarımı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Moda trendlerini takip ederek sezona ve hedef kitleye uygun model analizleri ve ve belirlenen konulara yönelik alternatif modeller ile koleksiyon oluşturabilme. Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli doku, renk kombinasyonları gerçekleştirerek yaratıcı sunum paftaları ile Jüriye sunabilmektir.

Dersin İçeriği

Figür, model ve malzeme bilgilerini almış olan öğrencinin moda (trendlerine uygun) faktörüne bağlı ve belirlenen konulara yönelik Kadın giyim, Erkek giyim ve çocuk giyimine yönelik, özgün ve yaratıcı koleksiyon şeklinde giysiler tasarlamak. Oluşturduğu koleksiyonu form, çizgi, doku ve farklı renklendirme teknikleri ile ifade edebilmesi ve yapılan çalışmaların özenli paftalar halinde sunulması. Koleksiyon bilgisinin oluşması.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak bu dersi seçen öğrencinin Giysi Tasarımı-1 dersini almış ve başarılı olmuş olması beklenir.

Kaynaklar

Literatür yayınlarının Moda Tasarım Temelleri dizisi. Moda tasarımında Koleksiyon geliştirme, Moda Tasarımında Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım, Moda Tasarımında Moda çizimi, Moda Tasarımında Stil yaratmak. Hayalperest yayıneviMOda tasarımı çizim dersleri, Lourence King Publishing, Fashion Design, Sue Jenkyn Johns.

Notlar

İnternet kaynakları, web sayfaları, trend verileri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci tasarımları için doğru kumaşı seçmeyi bilir.
ÖÇ02 Öğrenci, trendleri araştırıp, takip etmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci, tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırır, takip eder, kullanır ve yeni malzemeler geliştirir.
ÖÇ04 Öğrenci, tasarımlarını oluşturmada koleksiyon bilincini kavrar.
ÖÇ05 Öğrenci, koleksiyon oluşturma aşamasında Hikaye Panosu hazırlar.
ÖÇ06 Öğrenci, koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çözümlemesini kavrar.
ÖÇ07 Öğrenci, koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çizimini yapmayı bilir.
ÖÇ08 Öğrenci, tasarımlarını oluştururken marka bilincinin önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin anlatımı. Öğrenci, moda tasarımı ile ilgili ön araştırma yapmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
2 Literatür ve piyasa araştırması, firmalara ait katalog incelemeleri Sezon trendlerine yönelik form, kesim, renk ve doku araştırması. Öğrenci, literatür ve sezon trendleri araştırmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Proje kapsamında teknik çizimler, renk kartelası ve tasarımlar üzerinden konu aktarımı ve bilgilendirme. Öğrenci, sezon trendleri araştırmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Hedef kitleye yönelik form, malzeme ve teknik özellikler dikkate alınarak koleksiyon planlaması. Öğrenci, derse malzeme araştırmasını yapmış olarak hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Problem Çözme
5 Kadın giyimi üzerine eskiz çalışmaları ve grup değerlendirme çalışması. Konu ile ilgili eskiz çalışmaları.1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Kadın giyim çalışmaları kritik ve onaylama. Kadın giysi eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Onaylanan çizimlerin İllustrasyon çizimleri ve teknik çizimlerinin tamamlanması. Teknik çizim eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 Erkek giyimi üzerine eskiz çalışmaları ve grup değerlendirme çalışması. Erkek üst giyim eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Erkek giyim çalışmaları, kritik ve onaylama. Erkek alt giyim eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Onaylanan Çizimlerin tamamlanması. Teknik çizim eskiz ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Erkek giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. Konu ile ilgili pafta ön hazırlık çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
13 Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. Konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
14 Onaylanan Çizimlerin genel olarak tamamlanması ve teknik çizimlerin sonlandırılması. illustrasyon eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
15 Çocuk giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. Çocuk giyim eskiz ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma 1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 6 72
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38