Genel Bilgi
Kod | TT409 |
Ad | Staj 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin 20 iş günü süresince dokuma, baskı veya giysi tasarımı alanlarında fabrika veya tasarım stüdyolarında iş akışı ve tasarım süreci üzerine teorik bilgiler edinmeleri ve pratik uygulamalar yapmaları sağlanır.
Dersin İçeriği
Öğrenci kendi uygulamalı stajı sırasında hazırladığı dosya ile birlikte tüm bilgilerin düzgün iş akışı şeklinde aktarıldığı bir power point sunumu hazırlayarak, sınıf ortamında gösteri, anlatım, ve soru cevap şeklinde sunar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Dersin yazılı kaynakçası yoktur.
Notlar
İneternet kaynakları, web sayfaları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi tasarımlarının numunelerini oluşturma imkânı olur. |
ÖÇ02 | Bölümde aldığı teorik derslerin uyuglamalarını görerek bilgilerini pekiştirir. |
ÖÇ03 | Firmaların farklı departmanlarındaki ekip çalışmalarında bulunarak, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ04 | Öğrenci yaz tatilinde yaptığı staj sürecinde kayıt altına aldığı bilgileri analiz eder |
ÖÇ05 | Staj dosyalarında kayıt altına aldıkları bilgileri derleyerek power point sunum hazırlayarak sınıf içinde sunarken toplum önünde etkili anlatım becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin adı, adresi, kuruluş tarihi, personel sayısı, işleyiş sistemi hakkında bilgi edinilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
2 | İşletmede çalışan yönetici, tasarımcı, mühendis, idari personel sayısının ve görevlerinin öğrenilmesi-1 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
3 | İşletmede çalışan yönetici, tasarımcı, mühendis, idari personel sayısının ve görevlerinin öğrenilmesi -2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
4 | Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi -1 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi -3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi -4 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 1 | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 4 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 5 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
13 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 6 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 7 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak 8 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Final Sınavı | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |