TTS441 Lif Sanatı

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS441
Ad Lif Sanatı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geleneksel ve yeni tekstil malzemeleri ve tekstil teknikleriyle melez karışımlar yaparak sanatsal ifade oluşturmak üzere çalışmalar yapmak, geçmişte ve günümüzde gerçekleştirilen önemli örnekler incelendikten sonra 2 ya da 3 boyutlu tasarım-sanat çalışmaları yapmak, lif sanatının evrensel dilini yaratıcı düşünce ile görsel organizasyonlara taşımaktır.

Dersin İçeriği

Geleneksel ve yeni tekstil malzemeleri ve tekstil teknikleriyle melez karışımlar yaparak sanatsal ifade oluşturmak üzere sanatsal çalışmalar yapmak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

New Textiles BEKAERT, Bekinox VN , Continuous Stainless Steel Filament Yarn, March 2007 CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techno Textiles Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames and Hudson, 2005. CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames and Hudson,1998. Mc Carty, c., Mcquaid,M., Structure And Surface, The Museum Of Modern Art, New York, 1998. Collier, J., Tortora, Pyhillis G., Understanding Textiles, Billier Prentice Hall, New Jersey, 2001 Kadolph, Sara J., Langford, Anna L. , Textiles, Prentice Hall, New Jersey, 2002

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lif sanatının evrensel dilini öğrenir.
ÖÇ02 Eski ve yeni tekstil tekniklerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Sanatsal çalışmalarındaki yaratıcı ve yenilikçi bakış açısını tekstil sanatına yansıtır.
ÖÇ04 Farklı tekstil tekniklerini bilir ve uygular.
ÖÇ05 Lif sanatını uygulama aşamasında yeterli bilgi ve donanıma sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanatsal tekstiller üzerine bir tanıtım sunumu Tanıtım materyali Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 lif sanatı üzerine bir tanıtım sunumu Tanıtım materyali Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Temaların belirlenmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma
4 Temaların doğrultusunda eskiz çalışmalarının yapılması Malzeme ve konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
5 Eskiz değerlendirmesi, tartışma ve öneriler Değerlendirme ve yöntem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Güncel sanatta tekstil, lif sanatçıları, tekstil materyallerini kullanan sanatçılar ve kullandıkları malzemelerin tanıtımı bilgilendirme, tanıtım sunumu, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
7 Malzemelerin ve tekniklerin sanat objesine prototip olarak dönüşümü Uygulama, deneme, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ödev hazırlığı , sunum ve uygulama sürecinin aktarımı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Tekstilin plastik olanaklarının uygulamalarda deneyimlenmesi Uygulama, deneme, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
10 Ulusal ve uluslararası lif sanatı etkinlikleri örnek sanatçılar ve uygulamalarını değerlendirme ve üretim aşamasına devam etme Değerlendirme, yöntem geliştirme, malzemeyi tanıma ve tanımlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim
11 Giyilebilir sanatın lif sanatı içindeki yeri, sanatçılar ve uygulamalarının tanıtımı Tanıtım materyali Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Bireysel giyilebilir sanat projesi konularının belirlenmesi ve malzeme seçimi Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Bireysel giyilebilir sanat projesi eskizlerinin ve malzemelerin uygulama önerileri Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Uygulama süreci, Atölye çalışmaları malzemelerin kullanımına yönelik deneysel çalışma pratikleri Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Nihai sanat nesnesinin oluşturulması ve uygulama süreçlerinin sunumlarının hazırlanması malzemelerin kullanımına yönelik deneysel çalışma pratikleri Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Lif sanatı uygulaması ve giyilebilir sanat uygulamalarının sunumu ve sergilenme önerileri değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Lif sanatı uygulaması ve giyilebilir sanat uygulamalarının sunumu ve sergilenme önerileri değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,12
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:38