Genel Bilgi
Kod | TTS441 |
Ad | Lif Sanatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel ve yeni tekstil malzemeleri ve tekstil teknikleriyle melez karışımlar yaparak sanatsal ifade oluşturmak üzere çalışmalar yapmak, geçmişte ve günümüzde gerçekleştirilen önemli örnekler incelendikten sonra 2 ya da 3 boyutlu tasarım-sanat çalışmaları yapmak, lif sanatının evrensel dilini yaratıcı düşünce ile görsel organizasyonlara taşımaktır.
Dersin İçeriği
Geleneksel ve yeni tekstil malzemeleri ve tekstil teknikleriyle melez karışımlar yaparak sanatsal ifade oluşturmak üzere sanatsal çalışmalar yapmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
New Textiles BEKAERT, Bekinox VN , Continuous Stainless Steel Filament Yarn, March 2007 CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techno Textiles Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames and Hudson, 2005. CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames and Hudson,1998. Mc Carty, c., Mcquaid,M., Structure And Surface, The Museum Of Modern Art, New York, 1998. Collier, J., Tortora, Pyhillis G., Understanding Textiles, Billier Prentice Hall, New Jersey, 2001 Kadolph, Sara J., Langford, Anna L. , Textiles, Prentice Hall, New Jersey, 2002
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lif sanatının evrensel dilini öğrenir. |
ÖÇ02 | Eski ve yeni tekstil tekniklerini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Sanatsal çalışmalarındaki yaratıcı ve yenilikçi bakış açısını tekstil sanatına yansıtır. |
ÖÇ04 | Farklı tekstil tekniklerini bilir ve uygular. |
ÖÇ05 | Lif sanatını uygulama aşamasında yeterli bilgi ve donanıma sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanatsal tekstiller üzerine bir tanıtım sunumu | Tanıtım materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | lif sanatı üzerine bir tanıtım sunumu | Tanıtım materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Temaların belirlenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma |
4 | Temaların doğrultusunda eskiz çalışmalarının yapılması | Malzeme ve konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
5 | Eskiz değerlendirmesi, tartışma ve öneriler | Değerlendirme ve yöntem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Güncel sanatta tekstil, lif sanatçıları, tekstil materyallerini kullanan sanatçılar ve kullandıkları malzemelerin tanıtımı | bilgilendirme, tanıtım sunumu, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
7 | Malzemelerin ve tekniklerin sanat objesine prototip olarak dönüşümü | Uygulama, deneme, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ödev hazırlığı , sunum ve uygulama sürecinin aktarımı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tekstilin plastik olanaklarının uygulamalarda deneyimlenmesi | Uygulama, deneme, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Ulusal ve uluslararası lif sanatı etkinlikleri örnek sanatçılar ve uygulamalarını değerlendirme ve üretim aşamasına devam etme | Değerlendirme, yöntem geliştirme, malzemeyi tanıma ve tanımlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim |
11 | Giyilebilir sanatın lif sanatı içindeki yeri, sanatçılar ve uygulamalarının tanıtımı | Tanıtım materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Bireysel giyilebilir sanat projesi konularının belirlenmesi ve malzeme seçimi | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Bireysel giyilebilir sanat projesi eskizlerinin ve malzemelerin uygulama önerileri | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Uygulama süreci, Atölye çalışmaları | malzemelerin kullanımına yönelik deneysel çalışma pratikleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Nihai sanat nesnesinin oluşturulması ve uygulama süreçlerinin sunumlarının hazırlanması | malzemelerin kullanımına yönelik deneysel çalışma pratikleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Lif sanatı uygulaması ve giyilebilir sanat uygulamalarının sunumu ve sergilenme önerileri değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Lif sanatı uygulaması ve giyilebilir sanat uygulamalarının sunumu ve sergilenme önerileri değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,12 | ||
AKTS | 4 AKTS |