TTS443 Drapaj 1

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS443
Ad Drapaj 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Üretim pratiğinin önemi aktarılarak günümüz houte couture atölyelerinde uygulanan bilgi ve becerinin ortaya konması. Drapaj atölyesinde uyulması gereken esasların aktarılması. Özgün bir modelin drapaj tekniği ile hazırlayarak giysinin bütününü görme ve kalıp hazırlanması. Araştırma, geliştirme, karar verme ve yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalar. Giysi şeklinin amerikan bezi ya da uygun kağıtlarla çalışılabilecek vücuda veya mankene uygulanması ve giysi kalıbının elde edilebilmesi.

Dersin İçeriği

Drapajın tanımı, drapajın tarihçesi, drapajın giyimdeki yeri ve önemi, drapaj yapmanın amaçları, drapajın kullanıldığı yerler, drapaj yaparken kullanılan araç ve gereçler, drapaj çalışırken dikkat edilecek noktalar, drapaj yapmanın amaçları, manken doldurma işlemleri, drapajı süsleme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İşbilen, Ayşe, “Giyim Sanatı Drapaj”. Göncü, Gözde “Giysi Tasarımında Drapaj ve Önemi”, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2005. Hazır, Meltem, “Giysi Tasarımında Görsel ve Dokusal Elementler”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2006. MEGEP Modülü. Drapaj Yöntemi İle Etek Dikimi 1, Ankara 2007. MEGEP Modülü. Drapaj Yöntemi İle Bluz Dikimi 2, Ankara 2007.

Notlar

K. Kiisel, Draping The Complete Course, Laurence King Publishing, London: 2013. C. A. Crawford, The Art Of Fashion Draping, Fairchild Book, USA: 2012. H. J. Armstrong, Draping For Apparel Design, Fairchild Book, USA: 2008.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, drapajın geçirdiği tarihsel süreçleri açıklar.
ÖÇ02 Öğrenciler, drapajın tanımını ve drapajın giyimdeki yeri ve öneminden bahseder.
ÖÇ03 Öğrenciler, drapaj yapmanın amaçlarını kavrar.
ÖÇ04 Öğrenci, drapajın kullanıldığı yerleri açıklar.
ÖÇ05 Öğrenciler, drapaj yaparken kullanılan araç ve gereçleri açıklar.
ÖÇ06 Öğrenciler, drapaj çalışırken dikkat edilecek noktaları açıklar.
ÖÇ07 Öğrenciler, iki boyutlu kalıpla üç boyutlu kalıp drapaj tekniği arasındaki farkları söyler.
ÖÇ08 Öğrenciler, drapeli modeli cansız mankene uyguladıktan sonra kalıp düzeltmeleri yaparak iki boyutlu kalıp elde eder.
ÖÇ09 Öğrenciler, drapeli model özelliği olan giysinin kalıbını çıkarır.
ÖÇ10 Öğrenciler, modacıların drapeli giysilerini analiz eder.
ÖÇ11 Öğrenciler, iki boyutlu kalıbın çıkarılma zorluğu doğan yerde üç boyutlu kalıp çıkarır.
ÖÇ12 Öğrenciler, drapeli modeli cansız mankene uyguladıktan sonra modeli süsler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma, araştırma , sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Drapajın tanımını ve drapajın giyimdeki yeri ve öneminden bahsetme. Kaynak okuma, araştırma , sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Drapajın kullanıldığı yerleri anlatma, drapaj yaparken kullanılan araç ve gereçleri ve drapaj çalışırken dikkat edilecek noktaları açıklama. Kaynak okuma, araştırma , sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cansız manken üzerine doldurma işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Cansız mankeni kaplama ve hat belirleme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Cansız manken üzerine temel ve model uygulamalı etek çalışma, kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Cansız manken üzerindeki etekte kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cansız manken üzerine temel ve model uygulamalı bluz çalışma, kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Cansız manken üzerine temel ve model uygulamalı elbise çalışma, kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Değişik model özelliği taşıyan, fazla kesikli, asimetrik drapeli modelleri uygulayabilme Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Modacıların drapeli giysilerini analiz etme ve giysilerin modellerini cansız mankene uygulayabilme Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Drapeli giysi üretimi (Örnek model 1) Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Drapeli giysi üretimi (Örnek model 2) Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Drapeli giysi üretimi (Örnek model 3) Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 139
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,56
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:59