TTS443 Drapaj 1

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS443
Ad Drapaj 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Mine CERANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üretim pratiğinin önemi aktarılarak günümüz houte couture atölyelerinde uygulanan bilgi ve becerinin ortaya konması. Drapaj atölyesinde uyulması gereken esasların aktarılması. Özgün bir modelin drapaj tekniği ile hazırlayarak giysinin bütününü görme ve kalıp hazırlanması. Araştırma, geliştirme, karar verme ve yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalar. Giysi şeklinin amerikan bezi ya da uygun kağıtlarla çalışılabilecek vücuda veya mankene uygulanması ve giysi kalıbının elde edilebilmesi.

Dersin İçeriği

Drapajın tanımı, drapajın tarihçesi, drapajın giyimdeki yeri ve önemi, drapaj yapmanın amaçları, drapajın kullanıldığı yerler, drapaj yaparken kullanılan araç ve gereçler, drapaj çalışırken dikkat edilecek noktalar, drapaj yapmanın amaçları, manken doldurma işlemleri, drapajı süsleme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İşbilen, Ayşe, “Giyim Sanatı Drapaj”. Göncü, Gözde “Giysi Tasarımında Drapaj ve Önemi”, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2005. Hazır, Meltem, “Giysi Tasarımında Görsel ve Dokusal Elementler”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2006. MEGEP Modülü. Drapaj Yöntemi İle Etek Dikimi 1, Ankara 2007. MEGEP Modülü. Drapaj Yöntemi İle Bluz Dikimi 2, Ankara 2007.

Notlar

K. Kiisel, Draping The Complete Course, Laurence King Publishing, London: 2013. C. A. Crawford, The Art Of Fashion Draping, Fairchild Book, USA: 2012. H. J. Armstrong, Draping For Apparel Design, Fairchild Book, USA: 2008.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, drapajın geçirdiği tarihsel süreçleri açıklar.
ÖÇ02 Öğrenciler, drapajın tanımını ve drapajın giyimdeki yeri ve öneminden bahseder.
ÖÇ03 Öğrenciler, drapaj yapmanın amaçlarını kavrar.
ÖÇ04 Öğrenci, drapajın kullanıldığı yerleri açıklar.
ÖÇ05 Öğrenciler, drapaj yaparken kullanılan araç ve gereçleri açıklar.
ÖÇ06 Öğrenciler, drapaj çalışırken dikkat edilecek noktaları açıklar.
ÖÇ07 Öğrenciler, iki boyutlu kalıpla üç boyutlu kalıp drapaj tekniği arasındaki farkları söyler.
ÖÇ08 Öğrenciler, drapeli modeli cansız mankene uyguladıktan sonra kalıp düzeltmeleri yaparak iki boyutlu kalıp elde eder.
ÖÇ09 Öğrenciler, drapeli model özelliği olan giysinin kalıbını çıkarır.
ÖÇ10 Öğrenciler, modacıların drapeli giysilerini analiz eder.
ÖÇ11 Öğrenciler, iki boyutlu kalıbın çıkarılma zorluğu doğan yerde üç boyutlu kalıp çıkarır.
ÖÇ12 Öğrenciler, drapeli modeli cansız mankene uyguladıktan sonra modeli süsler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma, araştırma , sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Drapajın tanımını ve drapajın giyimdeki yeri ve öneminden bahsetme. Kaynak okuma, araştırma , sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Drapajın kullanıldığı yerleri anlatma, drapaj yaparken kullanılan araç ve gereçleri ve drapaj çalışırken dikkat edilecek noktaları açıklama. Kaynak okuma, araştırma , sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cansız manken üzerine doldurma işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Cansız mankeni kaplama ve hat belirleme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Cansız manken üzerine temel ve model uygulamalı etek çalışma, kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Cansız manken üzerindeki etekte kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cansız manken üzerine temel ve model uygulamalı bluz çalışma, kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Cansız manken üzerine temel ve model uygulamalı elbise çalışma, kalıp düzeltme işlemleri Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Değişik model özelliği taşıyan, fazla kesikli, asimetrik drapeli modelleri uygulayabilme Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Modacıların drapeli giysilerini analiz etme ve giysilerin modellerini cansız mankene uygulayabilme Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Drapeli giysi üretimi (Örnek model 1) Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Drapeli giysi üretimi (Örnek model 2) Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Drapeli giysi üretimi (Örnek model 3) Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 139
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,56
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:59