TTS436 Giysi Tasarımı 4

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS436
Ad Giysi Tasarımı 4
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların ,sektöre yönelik pafta hazırlığı, teknik çizimleri konusunda geliştirmek.

Dersin İçeriği

Öğretim görevlisi öğrencilere, sektöre yönelik çocuk ve bebek giyimi koleksiyon hazırlama aşamalarının tasarım ve teknik çizimlerle hazırlanıp sunulması yönünde çalışmalar yaptırmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak Giysi Tasarımı 1-2- ve 3 derslerinden başarısız olan öğrenciler bu derste zorlanabilir.

Kaynaklar

Moda dergileri, giysi katalogları, çeşitli trend kaynakları.

Notlar

Moda dergileri, giysi katalogları, çeşitli trend kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bebek giyimine yönelik koleksiyon oluşturmayı kavrar.
ÖÇ02 Bebek giyimine yönelik kumaş ve aksesuar seçmeyi bilir.
ÖÇ03 Bebek giyimini ergonomisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Bebek giyiminde kullanılan desenli kumaşlar ve pano desenler hakkında estetik farkındalık kazanır.
ÖÇ05 Bebek koleksiyonu için renk paleti oluşturmayı bilir.
ÖÇ06 Oluşturduğu koleksiyondaki her parçanın teknik çizimini yapmayı bilir.
ÖÇ07 Doğadan yola çıkarak Haute couture giysi tasarımını renkli ilüstrasyon şeklinde çizer.
ÖÇ08 Haute couture tasarım yapmayı kavrar
ÖÇ09 Kendi tasarımının teknik çözümlemesini yapar
ÖÇ10 Haute couture tasarıma yönelik kumaş seçimini kavrar.
ÖÇ11 Haute couture tasarımını (3B) üç boyutlu bir şekilde oluşturmayı bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusu doğrultusunda ve yapılan açıklamalaraltında, etkilenme noktaları, catwalkgörüntüleri, teknikçizimler, renkkartelasıve tasarımlar üzerine, Konu aktarımıve bilgilendirme konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Sezon trendigöz önünde bulundurularak, form, kesim, renk, doku, desen, malzeme araştırılmasıve rapor şeklinde sunumu. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
3 Belirlenen hedefkitleye yönelikform, malzeme ve teknik özellikler çerçevesinde koleksiyon planlamasıyapılarak eskiz ve tasarım çalışması. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Hikaye Panosu hazırlama ve eskiz çalışmaları. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Eskizlerin onaylanmasıve Tasarım paftalarında yeralacakartistikçizimler üzerinde çalışma. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Tasarım paftalarında yeralacakartistikçizimler üzerinde çalışma. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Hikaye Panosu ve tasarım paftalarının hazırlığı konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav konu ile ilgili eskiz çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Ödev
9 Literatür ve piyasa araştırmas. Haute couture tasarımlara yönelik defilelerin incelenmesi. Doğadan esinlenen form, kesim, renkve doku araştırması. Proje konusunun belirlenmesi. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Proje konusuna yönelik eskiz çalışmaları. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Eskiz DosyasıTeslimi Öğrencilerle birlikte eskiz dosyası üzerinde inceleme ve tasarımların seçimi. Tanıtım paftası hazırlığı Uygulamasıyapılacak ürünlerin teknik açılımlarının çizimive detaylandırılması konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Tanıtım paftası hazırlığı. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tanıtım paftası hazırlığı. Uygulama aşaması konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Tasarımların, çizime aktarılma yöntemlerinin gözden geçirilmesi. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tanıtım paftası sunumu ve tüm çizimlerin tamamlanmasıgerekmektedir. konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları konu ile ilgili eskiz çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu ile ilgili eskiz çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:32