TT422 Portfolyo

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT422
Ad Portfolyo
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler, eğitimleri boyunca yapmış oldukları çalışmaları ve kazanmış oldukları birikimi, doğru teknik ve yöntemlerle, etkili bir biçimde sunumu konusunda yönlendirileceklerdir. Özgeçmiş yazabilme yeteneği kazanması; İş başvuruları, lisansüstü eğitim, yurtdışı eğitim başvurularında talep edilen kişisel sunum kitapçığı portfolyo tasarımının kurallarıyla hazırlayabilmesi; amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler 4 yıllık çalışmalarını Bölüm öğretim elemanlarının arşivinden temin ederek, tümünü dijital ortama aktarır ve portfolyosunu hazırlar.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Öğrencilerin kendi çalışmaları kaynak olmaktadır.

Notlar

İnternet ve web sayfalarındaki örenkler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci özgeçmişini yazabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Bilgisayar ortamında Tasarım programları aracılığı ile özgün sunumlar hazırlar.
ÖÇ04 4 yıllık çalışmalarını içeren, kendi kimliğini yansıtacak özgün bir portfolyoyu hazırlar ve sunar.
ÖÇ05 Öğrenci, kendisini görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle etkili bir şekilde ifade edebilir duruma gelir.
ÖÇ06 İş görüşmesi etiğini öğrenir.
ÖÇ07 Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralları benimser.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Özgeçmiş nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Kartvizit nedir, Nasıl Hazırlanır. Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Özgeçmiş bilgilerinin derlenmesi-Kartvizit Taslağının değerlendirilmesi. Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
4 Özgeçmiş hazırlama süreci- Kartvizit Okleri Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Özgeçmişlerin sonlandırılması ve kontrolü- ön değerlendirme. Öğrenci CV sini çıktı almalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Portfolyo nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralların aktarımı. Öğrenci Portfolyo yapımı için geçmiş çalımalarını bölümün arşividen alır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 ödev- Taslak değerlendirme Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
9 Portfolyo hazırlama süreci Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Portfolyo ya eklenen projelerin ve proje bilgilerinin kontrolü Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Hazırlanan Portfolyo Taslağının değerlendirmesi Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Hazırlanan ilk örnek portfolyonun değerlendirmesi ve düzeltmelerin tespiti Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Hazırlanan ilk örnek portfolyonun düzeltmelerin tespiti Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Portfolyonun kontrolü ve sonlandırılması Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 İş başvurularında ve Mülakatlarda dikkat etmesi gereken genel kurallarının aktarılması Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 11 3 33
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:32