Genel Bilgi
Kod | TT422 |
Ad | Portfolyo |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler, eğitimleri boyunca yapmış oldukları çalışmaları ve kazanmış oldukları birikimi, doğru teknik ve yöntemlerle, etkili bir biçimde sunumu konusunda yönlendirileceklerdir. Özgeçmiş yazabilme yeteneği kazanması; İş başvuruları, lisansüstü eğitim, yurtdışı eğitim başvurularında talep edilen kişisel sunum kitapçığı portfolyo tasarımının kurallarıyla hazırlayabilmesi; amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler 4 yıllık çalışmalarını Bölüm öğretim elemanlarının arşivinden temin ederek, tümünü dijital ortama aktarır ve portfolyosunu hazırlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Öğrencilerin kendi çalışmaları kaynak olmaktadır.
Notlar
İnternet ve web sayfalarındaki örenkler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci özgeçmişini yazabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Bilgisayar ortamında Tasarım programları aracılığı ile özgün sunumlar hazırlar. |
ÖÇ04 | 4 yıllık çalışmalarını içeren, kendi kimliğini yansıtacak özgün bir portfolyoyu hazırlar ve sunar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kendisini görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle etkili bir şekilde ifade edebilir duruma gelir. |
ÖÇ06 | İş görüşmesi etiğini öğrenir. |
ÖÇ07 | Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralları benimser. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Özgeçmiş nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Kartvizit nedir, Nasıl Hazırlanır. | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Özgeçmiş bilgilerinin derlenmesi-Kartvizit Taslağının değerlendirilmesi. | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
4 | Özgeçmiş hazırlama süreci- Kartvizit Okleri | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Özgeçmişlerin sonlandırılması ve kontrolü- ön değerlendirme. | Öğrenci CV sini çıktı almalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Portfolyo nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralların aktarımı. | Öğrenci Portfolyo yapımı için geçmiş çalımalarını bölümün arşividen alır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | ödev- Taslak değerlendirme | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Portfolyo hazırlama süreci | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Portfolyo ya eklenen projelerin ve proje bilgilerinin kontrolü | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Hazırlanan Portfolyo Taslağının değerlendirmesi | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Hazırlanan ilk örnek portfolyonun değerlendirmesi ve düzeltmelerin tespiti | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Hazırlanan ilk örnek portfolyonun düzeltmelerin tespiti | Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Portfolyonun kontrolü ve sonlandırılması | Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | İş başvurularında ve Mülakatlarda dikkat etmesi gereken genel kurallarının aktarılması | Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |