Genel Bilgi
Kod | TT408 |
Ad | Staj 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yapılacak işin özelliğine göre tekstil fabrikalarında veya tasarım studyolarında tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin 20 iş günü süresince dokuma, baskı veya giysi tasarımı alanlarında fabrika veya tasarım stüdyolarında iş akışı ve tasarım süreci üzerine teorik bilgiler edinmeleri ve pratik uygulamalar yapmaları sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Öğrenci kendi staj deneyimini kayıt altına alarak klasöre dönüştürecektir.
Notlar
Web sayfaları ve internet.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, iş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. |
ÖÇ03 | Öğrenci, tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. |
ÖÇ04 | Öğrenci farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin adı, adresi, kuruluş tarihi, personel sayısı, işleyiş sistemi hakkında bilgi edinilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | İşletmede çalışan yönetici, tasarımcı, mühendis, idari personel sayısının ve görevlerinin öğrenilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletme organizasyon şemasının, makine yerleşim planının öğrenilmesi. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşletme üretim akış şemalarının öğrenilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Üretilen ürünlerin hammaddelerine hakkında bilgi edinilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Üretilen ürünlerin yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Üretimde kullanılan makinelerin özellikleri hakkında bilgi edinilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Üretimde kullanılan makinelerin özellikleri ve teknolojik düzeyleri hakkında bilgi edinilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Üretilen ürünler hakkında bilgi edinme. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Koleksiyon geliştirme bölümünde bilgi edinme. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Koleksiyon geliştirme ekibine yardımcı olmak. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Koleksiyonun tasarım aşamasından numune birimine hazırlığı. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tasarımların numune biriminde uygulamaya geçişlerini adım adım takip etmek. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |