Genel Bilgi
Kod | TTS440 |
Ad | Müzeler ve Sanat Galerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzelerin ve galerilerin eğitim amaçlı kullanımı ve bu yolla kültür, sanat ve değerlendirme çalışmaları. Ayrıca, Müzeler, kültürler ve uygarlıklar, müze ve sanat, müze ve eğitim, müze ve toplum konularında bilgi kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Müzecilik tarihi ve kuramları, toplumsal eğitim, koleksiyon yönetimi, sergi tasarım ve yönetimi, koruma politikaları ve yaklaşımları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
This course aims to give information, museums and galleries to use for educational purposes, culture, art and museum, cultures and civilization, museum and art, museum and education , museum and society. Allan, D.A. (1963). Müzenin rolü. Müzelerin Teşkilatlanması içinde. İCOM Türkiye Milli Komitesi Yayınları, sayı 2.
Notlar
BUYURGAN, Serap; Levent Mercin, Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Varan Matbaacılık San.tic.Lt.Şti. Ankara, 2005. ÇETİN, Y. (2010). Çağdaş Eğitimde Müze Eğitiminin Rolü ve Önemi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi/Journal of Institute of Fine Arts, (8). GRENWOOD, T., 1888. Museums and art galleries. Simpkin Marrshall, London HOOPER-GREENHİLL, E. (1996). Museums and Their Visitors. London: Routledge
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji, sanat tarihi, Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamalarını bilir. |
ÖÇ02 | Müze ve sergilerdeki sanat eserlerini inceler. |
ÖÇ03 | Tarihi ve günümüz sanat eserlerinin, diğer kültür ve tabiat varlıklarının değerlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Tarihi eserleri, anıtları, müzeleri, galerileri, sanatçı ve tasarımcı atölyeleri gibi yörede bulunan yerleri gezerek sanat eserleri ve tasarım örnekleri ile ilgili bilgileri yorumlar. |
ÖÇ05 | Geçmişte yapılan sanat uygulamalarını ve güncel sanat etkinliklerini farklı kültürleri kendi kültürü ile karşılaştırarak duygu ve düşüncelerini çalışmalarına aktarabilir. |
ÖÇ06 | Estetik ve sanatın kültür ve uygarlık göstergeleri olarak anlam ve önemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı kültürlere ait sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji ve sanat tarihi tanımlamaları. Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamaları. | Derse ilişkin "Ön Anket" yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Müze ve müzecilik tanımları, müze türleri, Müzelerin işlevleri, toplama, belgeleme, koruma, sergileme, eğitim işleri. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Dünyada ve Türkiye de müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünyaca ünlü Müzeler | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | Sanat müzeleri ve amaçları, Müze eğitimi nerelerde verilebilir, müze araştırmacısı, müze eğitimcisi. Müzecilik ve müze koleksiyonu tanıma, müze uzmanı. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat Galerisi Ziyareti | Gezi için gerekli izinlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay |
7 | Müzelerin eğitsel amaçları, müze eğitim yöntemleri | Konuya ilişkin literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar, müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler. Müze rehberi hazırlama çalışması. | Süreç dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Müze Ziyareti | Gezi için gerekli izinlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Altı Şapka, Problem Çözme |
11 | Ziyaret sürecinde elde edilen bilgi ve dokümanların, hazırlanacak rehber, poster ve sunum için değerlendirilmesi | Süreç dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
12 | Moda ve Tekstil Müzeleri, Müzelerde Tekstil örnekleri | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Dünyaca ünlü Müzelerin online sitelerinden örneklerle online müze gezileri | Konu ile ilgili olarak müze web sitelerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi Derse ilişkin "Son Anketler"in uygulanması | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |